دستغیب: دستگاه ها سریع تر نسبت به انتقال حساب هایشان به حساب خزانه اقدام کنند

رئیس کل دیوان محاسبات، گفت: اولویت دیوان محاسبات بر انضباط و شفافیت مالی معطوف است و در صورت رصد حساب‌هایی خارج از حساب واحد خزانه، حتما با آن برخوردی قاطعانه خواهیم داشت. ...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات در حاشیه جلسه هیأت عمومی دیوان محاسبات برای بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اعلام کرد که مقدمات تفریغ برخط در دیوان محاسبات فراهم شده است.

دستغیب درباره فرآیند تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: امسال زودتر از سال های گذشته، روند تهیه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در هیأت عمومی دیوان محاسبات آغاز شده است، بر این اساس هیأت عمومی دیوان محاسبات متشکل از معاونان، مستشاران و حسابرسان کل با بررسی مجدد گزارش های واصله از کارشناسان حسابرسی این دستگاه نظارتی که در دستگاه ها مستقر هستند، کار را پیش می برند.

وی در ادامه افزود: این نهاد نظارتی همچنین بررسی عملکرد دستگاه ها را نیز با دقت دنبال می کند تا اگر به مواردی همچون تخلفات مالی یا عدم رعایت قانون برخورد کرد، آن را به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع داده و مجازات های پیش بینی شده در قانون برای مرتکبین اعمال شود.

دستغیب خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا رسیدگی ها در دیوان محاسبات به صورت برخط و به موقع انجام شود تا رسیدگی به جرائم مسئولان همراه با اطاله و پس از دوران مسئولیت ایشان نباشد.

 رئیس کل دیوان محاسبات با تأکید بر اینکه قابل قبول نیست که دستگاه ها با حساب هایی غیر از حساب واحد خزانه به فعالیت بپردازند، گفت: با توجه به اینکه پایان اردیبهشت ماه سالجاری آخرین مهلت دستگاه ها برای اتصال به حساب واحد خزانه محسوب می شد، همکارانم در دیوان محاسبات تا آخرین لحظات مشغول دریافت گزارش های مربوطه بودند. در عین حال اولویت دیوان محاسبات بر انضباط و شفافیت مالی معطوف است و در صورت رصد حساب هایی خارج از حساب واحد خزانه، حتما با آن برخوردی قاطعانه خواهیم داشت و دستگاه ها باید هرچه سریع تر نسبت به انتقال حساب های خود به حساب واحد خزانه اقدام کنند.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز