توانمندی بسیج برای ایجاد شبکه های علمی حل مسائل

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از رویداد حل مسئله بسیج،‌ گفت: بسیج می‌تواند بانک مسائل کشور و نیروهای فناور را به یکدیگر ارتباط داده و شبکه‌های حل مسئله را تشکیل بدهد. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در حاشیه بازدید از رویداد حل مسأله بسیج ضمن تقدیر از دست اندرکاران این رویداد علمی، گفت: چند ماه قبل بود که ستادکل نیروهای مسلح همایشی را تحت عنوان هندسه نظم جدید جهانی در دانشگاه عالی دفاع ملی به مدت سه روز برگزار کرد و طی آن، موضوعات مختلفی در ۸ پنل تخصصی بررسی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش نحوه دستیابی ایران به جایگاه بالاتر در هندسه و نظم جدید جهانی است که در حال شکل گیری در دنیاست.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به همایش هندسه نظم جدید جهانی، عنوان کرد: یکی از ۸ سر فصل تعریف شده برای این موضوع، نقش علم و فناوری برای توسعه کشورها بود، به این نحو که هر کشوری که بتواند در علم و فناوری نقش بالاتری ایفا کند، حتما در آینده نزدیک و نظم جدید جهانی جایگاه رفیع تری به دست خواهد آورد .

وی ادامه داد: اهمیت علم و فناوری در هندسه نظم جدید جهانی به نحوی است؛ هر فردی که به علم و فناوری کمتر توجه داشته باشد با وجود دارایی های بسیار جایگاه او نزول خواهد کرد. بنابراین؛ این یک موضوع جهانی است که در آینده نظم جدید جهانی به ارتقای علم و فناوری موکول می شود. لذا؛ توجه ما به علم و فناوری بسیار اهمیت دارد.

سردار فرحی با بیان اینکه بسیج به عنوان شجره طیبه ظرفیت های کشور در حوزه علم و فناوری را پای کار آورده است، تصریح کرد: در این راستا، بسیج توانسته است ظرفیت های علمی موجود در همه اقشار با یک جمعیت چند صد هزار نفره یا حتی میلیونی را مشخص کند و پای کار بیاورد. بنابراین، دریای بزرگی از نیروهای علمی و فناوری داریم که می توانند آینده کشور را رقم بزنند.

 

وی افزود: آینده ای که بنا به فرمایش مقام معظم فرماندهی کل قوا ما فعالیت را از انقلاب اسلامی به حکومت اسلامی آغاز کرده و پس از آن به سوی تمدن اسلامی حرکت می کنیم و می توانیم با ابزار علم و فناوری یک جهش جدی را صورت بدهیم.

جانشین وزیر دفاع، گفت: ما با این ابزار قوی و جمعیت عظیم دارای ظرفیت علم و فناوری باید تلاش کنیم تا جمهوری اسلامی ایران در آینده جایگاه بهتری را کسب کند.

وی ادامه داد: در این راستا، از یک طرف، بهترین کار مشخص کردن مسائل اصلی کشور و حل مسئله است. بهترین کار، ایجاد یک بانک مسائل کشور شامل کلان پروژه ها، خ رد پروژه ها و مسائل خرد و کلان ملی از زوایای مختلف تحت عنوان بانک مسائل کشور است. از طرفی دیگر، در مقابل دریای نیروهای علمی و فناوری مشخص شوند. بسیج می تواند این دو حوزه را به یکدیگر ارتباط داده و شبکه های حل مسئله را تشکیل بدهد.

سردار فرحی، اظهار کرد: این یک افتخار علمی بزرگ است که می تواند ما را به سمت تمدن اسلامی سوق داده و عملا در نظم جدید جهانی جایگاه رفیع تری را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز