وزیر کشور: شرایط مرزهای غربی کشور مطلوب و ترددها بسیار روان است

احمد وحیدی با بیان اینکه شرایط در هر 6 مرز مطلوب و ترددها بسیار روان است؛ گفت: تاکنون بالغ بر 3 میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و 1 میلیون و 450 هزار زائر هم به ایران بازگشته اند. ...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در گفت وگویی تلویزیونی در باره آخرین وضعیت مرزها و تردد زائرین گفت: شرایط در هر 6 مرز مطلوب و ترددها بسیار روان است؛ تاکنون بالغ بر 3 میلیون نفر از کشور خارج شده اند و 1 میلیون و 450 هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.

وی افزود: علیرغم اینکه ورود و خروج زائران همزمان انجام می شود، اما تردد روان است، زیرساخت های خوبی ایجاد شده و شاهد هستیم در مرزها فضای بسیار خوبی حاکم است.

وحیدی تصریح کرد: اتوبوس ها برای بازگرداندن زائران آماده هستند. از طرفی زائران افغانستانی می توانند از مرز شلمچه خارج شوند. علاوه بر آن، مشکلات زائران پاکستانی برای عبور از مرز حل شده و  آمادگی برای عبور بیشتر زائران پاکستانی برای عبور از مرز شلمچه هم وجود دارد.

وحیدی در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت موج بازگشت زائران گفت: شاهد پیک جدیدی برای خروج هستیم چراکه هرچه به روزهای اربعین نزدیک می شویم، خروجی ها به سمت عراق بیشتر می شوند.

وزیر کشور افزود: علاوه بر آن ورود به کشور هم تا امروز به نحوی مدیریت شده است که کسی دچار مشکل نشود و اگر کسی به داخل کشور بیاید برای بازگشت به شهر مبدا با مشکلی مواجه نشود. در موارد اندکی زائران باید منتظر وسایل حمل و نقل بمانند ولی سرعت انتقال بسیار خوب است.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس برای حمل و نقل زائران از قطار هم استفاده می شود و قطارها مسافران را از خرمشهر به تهران، مشهد و زاهدان منتقل می کنند. ظرفیت حمل و نقل ریلی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن تعدادی از مسافران با وسایل نقلیه شخصی به مرز مراجعه کرده بودند و بخشی از حمل و نقل زائران هم بدین صورت شکل می گیرد

وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر اتوبوس های شرکت ها اتوبوسرانی از سازمان ها، وزارتخانه ها و شهرداری ها نیز برای خدمت به زوار استفاده می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز