وزیر ارتباطات: تصاویر ماهواره خیام را با کیفیت خوب دریافت می کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره خیام روزی ۴ بار و گاهی اوقات ۳ بار از روی ایران عبور می‌کند و ما تصاویر آن را با کیفیت خوب دریافت می‌کنیم. ...

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت ماهواره ایرانی خیام گفت: این ماهواره در مدار قرار گرفته و تصاویر آن دریافت می شود ولی در مراحل کالیبراسیون یا در واقع تنظیمات عملکردی ماهواره قرار دارد که مراحل آخر آن است.

وی افزود: هم اکنون تصاویر ارسالی این ماهواره با کیفیت نسبتا خوب دریافت می شود و اگر ان شاءلله این کالیبراسیون ها نیز انجام شود، با دقت هایی که جزو مشخصات ماهواره است، می توانیم تصاویر آن را با کیفیت بهتری دریافت کنیم و بهره برداری از آن شروع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هم اکنون مراحل مختلف ماهواره خیام طی می شود تا ان شاءالله بتوانیم از تصاویر با کیفیت تر آن در بخش های گوناگون کشور استفاده کنیم.

زارع پور در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون گزارشات این ماهواره به طور کامل دریافت می شود؟، اظهار کرد: این ماهواره روزی ۴ بار و گاهی اوقات ۳ بار از روی ایران رد می شود و ما تصاویر آن را دریافت می کنیم.

به گزارش فارس، ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که 18 مردادماه سال جاری به فضا پرتاب شد. ارتقای بهره وری در حوزه کشاورزی، پایش دقیق منابع آبی کشور، مدیریت مخاطرات طبیعی، پایش تغییرات کاربری، ساخت و سازهای غیر مجاز و مقابله با جنگل خواری، پایش مخاطرات زیست محیطی، پایش معادن و اکتشافات معدنی، پایش مرزهای کشور و بسیاری از کاربردهای دیگر از جمله کاربردهای داده های دریافت شده از ماهواره خیام خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز