بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت حوزه‌های علمیه است

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه: ...
مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: دانش افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین المللی و به ویژه کشورهای همجوار از رسالت های حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری، جمعه 30 دیماه، در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می رود نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشورها با ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است.

وی گفت: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می کنند با توجه به تسلط زبانی و آشنایی با فرهنگ کشورهای همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب می توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری، ادامه داد: منطقه آذربایجان و در راس آن تبریز خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه های مختلف از جمله در حوزه علوم دینی بوده و امید است اقدامات شایسته ای برای معرفی این چهرهای جهانی انجام شود.

وی یادآوری کرد: چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شکل گیرد که از آن جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه های فرهنگی و هنری بوده و در حوزه فعالیت های قرآنی نیز این همراهی و تعامل و همکاری می تواند راهگشا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر از رویکردهای اصلی این اداره کل است، گفت: در زمان کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان محور مقاومت و ایستادگی است و باید قطب فعالیت های فرهنگی تبلیغی نیز باشد.

سیدمحمدحسین بلاغی، با اشاره به اینکه در برهه کنونی چشم امید همه آزادیخواهان و خداجویان واقعی در جهان به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این راستا علاوه بر ایجاد زمینه برای رویکرد دینی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، ورود و حضور متدینین در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، تمدنی و رسانه ای می تواند راهگشا باشد.

وی بر لزوم رصد مسائل روز و منطقه از سوی مدیران و متولیان فرهنگی تاکید کرد، و گفت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در داخل کشور و سطح بین الملل ضروری بوده و باید بر حضور تاثیرگذار علما در عرصه های فرهنگی و هنری و قرآنی و بهره گیری از تفکر جبهه فرهنگی انقلاب توجه بیشتری شود.

بلاغی، برای ایجاد زمینه همکاری مشترک این اداره کل با حوزه های علمیه اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا