دیدگاه دانشمندان جهان درباره معجزات علمی قرآن

...

در زیر برخی از دیدگاه های دانشمندان جهان در باب معجزات علمی قرآن آورده شده است همه این نظرات از یک نوار ویدئویی با عنوان «حقیقت این است» گرفته شده است.

 دکتر تی وی ا ن پ ر س د استاد اناتومی و متخصص در زمین اطفال، بهداشت کودکان، زنان و زایمان، زنان و علوم باروری در دانشگاه مانیتوبا، وینیپگ، مانیتوبا، کانادا است. او در آنجا به مدت ۱۶ سال رئیس بخش اناتومی بود و در رشت تخصصی خود چهره ای شناخته شده است. نویسنده یا ویراستار ۲۲ کتاب درسی است و بیش از ۱۸۱ مقاله علمی منتشر کرده است.

وی در سال ۱۹۹۱، ممتازترین جایزه ارائه شده در زمینه اناتومی را دریافت کرد؛ جایزه J.C.B. Grant از انجمن اناتومی کانادا.

او دربار معجزات علمی قرآن می گوید: «این طور که من فهمیده ام محمد یک فرد امی بود یعنی نمی توانست بخواند و نمی توانست بنویسد. در واقع او بی سواد بود. ما داریم در مورد دوازده [ در واقع حدود چهارده]قرن پیش صحبت می کنیم. شما با فرد بی سوادی مواجه اید که اظهارات عمیقی مطرح می کند که دارای ماهیت علمی دقیق و شگفت آور است.من شخصا نمی توانم درک کنم که چه طور این می تواند یک اتفاق محض باشد.

دقت زیادی می طلبد و من هم مثل دکتر مور مشکلی با این موضوع ندارم که بگویم الهام یا وحی الهی او را به این اظهارات سوق داده است.»

استاد پ ر س د برخی از آیات قرآن و سخنان حضرت محمد صلی الله علیه وآله را در برخی از کتاب های خود آورده و در چند کنفرانس هم بیان کرده است.

 دکتر جو لی سیمپسون رئیس گروه زنان و زایمان، استاد زنان و زایمان و استاد ژنتیک مولکولی و انسانی در کالج پزشکی بیلور، هوستون، تگزاس، ایالات متحده آمریکا است. علاوه بر این، او استاد Ob-Gyn زنان و زایمان و رئیس گروه زنان و زایمان در دانشگاه تنسی، ممفیس، ایالات متحده و رئیس انجمن باروری امریکا بوده و جوایز بسیاری دریافت کرده است که از جمله می توان به جایزه تشخیص عمومی از انجمن اساتید زنان و زایمان در سال ۱۹۹۲ اشاره کرد.

بیشتربخوانید

نگاه اندیشمندان و هنرمندان به محضر حضرت زینب س

او دربار این دو حدیث پیامبر اسلام پژوهش کرده است:

۱. «هم اجزای خلقت و اندام های شما در مدت چهل روز در رحم مادرتان نضج یافته است».

۲. «اگر چهل و دو شب از عمر جنین بگذرد، خدا فرشته ای می فرستد که به آن شکل می بخشد و در آن شنوایی، بینایی، پوست، گوشت و استخوان ایجاد می کند».

او این دو قول حضرت محمد را به طور گسترده مورد مطالعه قرار داده و خاطرنشان می کند که چهل روز اول مرحله مشخصی از پیدایش جنین را تشکیل می دهد.

دکتر سیمپسون که به شدت تحت تأثیر دقت و صحت احادیث حضرت محمد قرار گرفته بود در یکی از کنفرانس ها این طور گفت:

این دو حدیث، جدول زمانی مشخصی را برای رشد جنینی اصلی قبل از چهل روز در اختیار ما قرار می دهد.

به علاوه این نکته ای که من در مورد آن فکر می کنم، بار ها و بار ها توسط دیگر سخنرانان تکرار شده است. این حدیث نمی تواند بر اساس دانش علمی که در زمان نوشتن این مطلب دسترس بوده به دست آمده باشد. به نظر من، نه تنها هیچ تعارضی بین ژنتیک و دین وجود ندارد، بلکه در واقع، دین می تواند با اضافه کردن وحی، علم را به برخی از روش های علمی سنتی راهنمایی کند و اظهارات معتبری در قرآن وجود دارد که در قرن های بعد نشان داده خواهد شد که علم در قرآن، منشأیی الهی دارد.»

 دکتر مارشال جانسون استاد بازنشسته آناتومی و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه توماس جفرسون، فیلادلفیا، پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا است. وی ۲۲ سال، استاد آناتومی، رئیس گروه آناتومی و مدیر مؤسسه Baugh دانیل و همچنین رئیس انجمن مبحث شناسایی جنین ناقص الخلقه بوده است.

او تا کنون در بیش از ۲۰۰ نشریه مقاله نوشته است. دکتر جانسون در سال ۱۹۸۱، در هفتمین کنفرانس پزشکی در عربستان سعودی، در ارائه تحقیق علمی خود گفت: «قرآن نه تنها شکل های خارجی توسعه را توصیف کرده، بلکه مراحل درونی، داخل جنین، ایجاد و توسعه آن را نیز توصیف نموده است. همچنین به رویداد های مهمی می پردازد که توسط علم معاصر به رسمیت شناخته شده است.»

وی می افزاید: من به عنوان یک دانشمند تجربی، فقط با اموری سر و کار دارم که شخصا بتوانم ببینم. من هم جنین شناسی و بیولوژی پرورشی را می فهمم و هم می توانم کلمات قرآنی را که برایم ترجمه شود، درک کنم. همچنان که پیش از این مثال آوردم. اگر بنا باشد من خود را با معلومات و بیانی که امروز از مسائل دارم در آن دوران در نظر گیرم، باز نمی توانستم این گونه مطالب را چنان که در قرآن آمده توضیح دهم. هیچ دلیل و شاهدی برای آنکه در مخالفت با این حقیقت قرار گیرم نمی بینم که این شخص محمد J باید این اطلاعات را از جایی به دست آورده باشد؛ بنابراین من چیزی در اینجا در تعارض با این نظریه نمی بینیم که دخالتی الهی در آنچه او نوشته، وجود داشته است.

وی همچنین گفت: من به عنوان یک دانشمند فقط می توانم با چیز هایی برخورد کنم که به طور خاص می توانم ببینم. اگر بخواهم خودم را به آن دوران منتقل کنم، با دانستن آنچه امروز می دانم و چیز هایی را توصیف می کنم، نمی توانم آنچه را که توصیف شده، وصف کنم. این اطلاعات از جایی است؛ بنابراین من در اینجا هیچ مغایرتی با این مفهوم نمی بینم که مداخله الهی در آن چیزی که او قادر به نوشتن بوده نقش داشته است.

همچنین او گفت: به عنوان یک دانشمند تجربی، من تنها می توانم با چیز هایی سر و کار داشته باشم که به طور خاص می توانم ببینم. من می توانم جنین شناسی و زیست شناسی رشد را درک کنم. می توانم کلماتی را که از قرآن برای من ترجمه شده است درک کنم. همان طور که قبلا مثال زدم، اگر بخواهم خودم را به آن دوران منتقل کنم، با دانستن آنچه امروز می دانم و توصیف چیزها، نمی توانم چیز هایی را توصیف کنم که توصیف شده اند. من هیچ مدرکی برای رد این مفهوم که این فرد، محمد، باید این اطلاعات را از جایی تهیه می کرد، نمی بینم؛ بنابراین من در اینجا چیزی را در تضاد با این مفهوم نمی بینم که مداخله الهی در آنچه او قادر به نوشتن آن بود، دخیل بوده است. 

. دکتر ویلیام دبلیو هی یک دانشمند شناخته شده در علوم دریایی، استاد علوم زمین شناسی و اکتشافات معدنی در دانشگاه کلرادو، بولدر، کلرادو، ایالات متحده آمریکا و قبلا رئیس دانشکده Rosenstiel علوم دریایی و جو ی دانشگاه میامی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا بوده است. وی بعد از یک مذاکره با استاد هی در مورد اشاره قرآن به حقایق به تازگی کشف شده در دریاها، اظهار داشت: بسیار جالب توجه است که این نوع از اطلاعات در کتاب مقدس قرآن کریم آمده است. من هیچ راهی برای دانستن اینکه آن ها از کجا آمده اند ندارم، اما من فکر می کنم آن چیز هایی که وجود دارد بسیار جالب توجه است و تلاش ها برای کشف آن ادامه دارد. هنگامی که از او در مورد منبع قرآن پرسیده شد، او پاسخ داد: فکر می کنم باید منبع آن در وجود الهی باشد.

 دکتر جرالد سی گورینگر مدیر گروه و دانشیار در زیست شناسی سلولی جنین شناسی پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه جورج تاون، واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا است. در طول کنفرانس هشتم پزشکی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، پروفسور گورینگر مطلب زیر را در ارائه مقاله تحقیقاتی خود اظهار داشت:

«در چند آی قرآن توضیح نسبتا جامعی از تکامل انسان از زمان تقسیم گامت ها سلول جنسی بالغ قابل تکثیر از طریق اندام ها وجود دارد. چنین سابقه مشخص و کاملی از تکامل انسان، مانند طبقه بندی، اصطلاحات و توصیف، قبلا وجود نداشته است این توصیف در بیشتر موارد، اگر نگوییم همه، موارد ثبت شده ی مراحل مختلف پیشرفت رویانی و توسعه جنینی در ادبیات علمی و سنتی را پیش بینی می کند.

دکتر یوشیهیده کوزی استاد بازنشسته دانشگاه توکیو، هنگو، توکیو، ژاپن و مدیر رصدخانه ملی ستاره شناسی، میتاکا، توکیو، ژاپن است. او اظهار می دارد:

«من با پیدا کردن حقایق نجومی واقعی در قرآن بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. اخترشناسان مدرن بخش بسیار کوچکی از جهان را مطالعه کرده اند. ما تلاش های خود را برای درک بخش بسیار کوچک متمرکز کرده ایم. زیرا با استفاده از تلسکوپ ها می توانیم تنها بخش های بسیار کمی از آسمان را ببینیم بدون اینکه به کل جهان فکر کنیم. بنابراین، با خواندن [ قرآن]و پاسخ به سوالات، فکر می کنم می توانم راه آینده ام را برای بررسی جهان پیدا کنم.

پروفسور تجاتات تجاسن، رئیس گروه آناتومی دانشگاه چیانگ مای، چیانگ مای، تایلند است. وی پیش از این رئیس دانشکده پزشکی همان دانشگاه بود. در هشتمین کنفرانس پزشکی عربستان سعودی در ریاض، عربستان سعودی، پروفسور تجاسن برخاست و گفت:

«طی سه سال گذشته، من به قرآن علاقه مند شدم... من بر اساس مطالعاتم و آنچه از این همایش آموخته ام، معتقدم که هر چیزی که در قرآن در چهارده صد سال پیش آمده است، که با ابزار علمی قابل اثبات باشد. از آنجایی که حضرت محمد نه می توانست بخواند و نه بنویسد، محمد باید رسولی باشد که این حقیقت را که به عنوان روشنگری توسط خالق واجد شرایط به او نازل شده است، منتقل می کند. بنابراین، من فکر می کنم اکنون زمان آن است که بگویم لا اله الا الله، هیچ خدایی برای پرستش جز خدا وجود ندارد، محمد رسول الله، محمد رسول الله ص رسول خدا ص است. در پایان لازم می دانم به خاطر ترتیب عالی و بسیار موفق این کنفرانس تبریک بگویم... من نه تنها از نقطه نظر علمی و از نقطه نظر مذهبی به دست آمده ام، بلکه شانس زیادی برای ملاقات با بسیاری از دانشمندان شناخته شده و ایجاد دوستان جدید در میان شرکت کنندگان به دست آورده ام. ارزشمندترین چیزی که با آمدن به این مکان به دست آورده ام لا اله الا الله، محمدرسول الله، و مسلمان شدن است.

منبع: تبیان

منبع: اخبار سرگرمی باشگاه‌خبرنگاران