کاهش خودروهای کف پارکینگ همراه با افت قیمت در بازار

مدیرعامل سایپا در گزارشی به وزیر صنعت گفت: تعداد خودروهای کف پارکینگ خودروسازان به 40 هزار و 500 دستگاه کاهش یافت و همزمان قیمت خودروی تیبا در بازار حدود 9 میلیون تومان کاهش یافت. ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بازدید از دو خودروساز ایران خودرو و سایپا در جریان تغییرات خودروهای کف پارکینگ و روند اجرای فرمان هشت ماده ای رئیس جمهور مبنی بر عرضه بیشتر خودرو به بازار و کاهش قیمت قرار گرفت.

در این مراسم تیموری مدیرعامل سایپا خودرو گفت: در ابتدای بهمن سال گذشته 80 هزار خودرو در کف پارکینگ ها وجود داشت که این رقم تا پایان سال به 43 هزار و 700 دستگاه رسید و حتی در هفته اول تعطیلات سالی جاری باز کاهش یافت و به 40 هزار و 500 رسید و قرار است تا پایان فروردین امسال تعداد خودروهای کف پارکینگ به 20 هزار دستگاه برسد.

وی گفت: سال گذشته از محل خودروهای کف پارکینگ و نیز تولید جاری در بهمن و اسفندماه تعداد 94 هزار خودرو تحویل مشتری دادیم که این اثر خوبی در قیمت بازار داشت. کل تولید سال گذشته 397 هزار خودرو بود که یک چهارم آن در بهمن و اسفند انجام شد و با این اقدام قیمت خودرو در بازار کاهش یافت. مثلا خودروی تیبا 8 تا 9 میلیون تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

مدیرعامل سایپا گفت: تعداد خودروهای پلاک دار 3400 دستگاه بود که آماده تحویل بود اما از 24 اسفند که سیستم تحویل امکان تردد در جاده ها را نداشت اجازه تحویل 5 هزار خودرو به مشتریان را نداشتیم. 

به گفته وی در ایام تعطیل و پایان سال گذشته 13 هزار خودروی دیگر آماده تحویل به مشتریان شد که آماده پلاک گذاری هستند در این هفته از 6 فروردین تاکنون هزار دستگاه دیگر آماده پلاک و تحویل شد.

وی عنوان کرد: امسال برنامه تولید سایپا 650 هزار دستگاه خودرو  است.

انتهای پیام/

منبع: فارس‌نیوز