۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی و ۶۰ هزار نفر حذف شدند

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به روز رسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبرداد که طی آن ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی و ۶۰ هزار نفر حذف شدند. ...

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا محمدی» ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی ماه سال جاری با عنایت به وسع سنجی جدید خانوار ها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه های متولی، اطلاعات خانوار ها به روز رسانی شد.

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک بندی اعتراض داشتند، در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع سنجی خانوار ها و اعمال داده های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

محمدی تغییرات و جابه جایی افراد در دهک های مختلف در آمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفا دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به روز رسانی جدید ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی شوند.

وی تعداد افراد هر صدک را تقریبا ۲۹۰هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند د تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوار ها را به روز رسانی کند و بر اساس رفتار مالی افراد و شاخص های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می شود.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی تاکید کرد:هر گونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز