اتمام بزرگترین پروژه ریلی کشور تا پایان سال آینده

...

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه راه سازی ۲هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان های جنوبی کشور از جمله سیستان وبلوچستان در حال اجرا است و عملا این استان تبدیل به کارگاه راه سازی شده و از این میزان ۸۵۰ کیلومتر تحویل داده شده است و مابقی به سرعت به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی ۹۶ کیلومتر راه اصلی روز گذشته به بهره برداری رسید که از این میزان ۵۸ کیلومتر در راستای کریدور ساحلی و ۳۸ کیلومتر در راستای کریدور شمال - جنوب بوده است.

او می گوید: ارزش روز این مسیر ها ۳ هزار میلیارد تومان است و در مرحله بعدی راه اصلی را تحویل مردم خواهیم داد که البته این راه ها به جز راه های روستایی بوده است.

بذرپاش بیان کرد: راه آهن چابهار - زاهدان به عنوان بزرگترین پروژه ریلی کشور به شمار می رود که ۳۹ رشته به طول ۱۷ کیلومتر آن تکمیل شده و امیدواریم این پروژه که مهم ترین و بزرگترین راه آهن کشور است و نقش اصلی کریدوری دارد را بتوانیم تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید از بندر شهید بهشتی هم اشاره کرد و گفت:فاز اول این بندر به اتمام رسیده و بخش خصوصی در هفته گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان توافقنامه و تفاهم نامه امضاء کرد. همچنین ۸۱۰۰ میلیارد تومان از این توافقنامه ها مربوط به بندر چابهار بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد و حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه نیز روز گذشته به بهره برداری رسید.

بذرپاش اظهار کرد: عملیات کانتینری در بندر شهید بهشتی رشد ۱۴۰ درصدی داشته که بیانگر رشد و توسعه فعالیت های بندری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی گفت: فاز ۲ این بندر نیازمند توسعه عظیمی در سطح ۴۰ هکتار است که مقرر شد، شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل داخلی با ایجاد کنسرسیوم، نسبت به توسعه فاز ۲ این بندر اقدام کنند.

او گفت: با اتصال بندر شهید بهشتی به راه آهن چابهار - زاهدان ارزش این بندر بیش از پیش افزایش می یابد و از طرفی نقش راه آهن چابهار نیز پر رنگ تر می شود.

منبع: اخباراقتصادی باشگاه‌خبرنگاران