معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان  : بیمه خسارات وارده به ساکنین روستاهای منطقه زلزله زده را پرداخت خواهد کرد

دو ماهه قبل بود که استاندار هرمزگان خبر از بیمه شدن نزدیک به یکصد هزار خانه روستایی در برابر حوادث طبیعی را داده بود. ...

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،  مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در حاشیه نماز عید فطر به خبرنگاران گفته بود که در راستای پوشش خسارات وارده به خانه های روستایی در بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله، یکصد هزار خانه روستایی توسط استانداری هرمزگان بیمه شدند.

در همین خصوص معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بیمه خانه های روستایی عنوان کرد : در سال گذشته بعد از زلزله فین و سیل میناب و با عنایت به نیاز تامین فوری هزینه های خسارات وارده به روستائیان،  استاندار هرمزگان پیگیری ویژه ای را برای انعقاد قرارداد بیمه برای تحت پوشش قراردادن منازل روستایی بر عهده معاونت توسعه استانداری قرار دادن که منجر به بیمه شدن یکصدهزار منزل روستایی در هرمزگان شد. 

محسن خاکی نهاد ،افزود: که بیمه کردن منازل روستایی یک اقدام اساسی و زیرساختی است که برای اولین بار در استان هرمزگان اجرا می شود که در صورت تبدیل شدن به یک رویه جاری، بخش بزرگی از مشکلات حاصل از بلایای طبیعی را در بازگشت مردم به روال عادی زندگی خود کم خواهد نمود. 

خاکی نهاد همچنین بیان داشت : که استاندار هرمزگان، با پیگیری های ویژه خود در کمترین زمان ممکن فرآیند دست یابی به قرارداد با شرکت بیمه را تسهیل کرد. 

وی، مطرح کرد: که استانداری تمام سهم بیمه شدگان را به بیمه پرداخت کرده و در صورت بروز بلایای طبیعی از قبیل زلزله اخیر در روستای سایه خوش، بیمه کننده موظف است که تا سقف یک میلیارد ریال به خسارت دیدگان پرداخت کند.

خاکی نهاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی آغاز فرآیند پرداخت خسارت به زلزله زدگان شهرستان بندرلنگه در مناطق روستایی ،توضیح داد : از روز شنبه عصر با اطلاع استانداری، ماموران برآورد خسارت شرکت بیمه در منطقه حاضر شده و در حال برآورد خسارت هستند. که به محض اتمام برآورد های کارشناسی و تطبیق اطلاعات لیست ساکنین منطقه با اطلاعات دهیاری و بخشداری، خسارات زلزله اخیر به بیمه شوندگان پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، شرکت طرف قرارداد در این طرح بیمه برکت است که سهم استانداری ۵ درصد و سهم بنیاد برکت در این طرح ۵ درصد است که استانداری سهم خود را کاملا پرداخت کرده است. 

انتهای پیام 

منبع: برنا