هشدار اتریش درباره کمبود انرژی/دولت سناریوهای پیشگیرانه وضع کرد

اتریش به مردم کشورش هشدار داد برای عبور از زمستان سرد باید صرفه جویی کنند. ...

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اتریش به شهروندان کشورش اعلام کرد که مراقب هر کیلووات ساعت برقی که مصرف می شود باشند، این پیام صرفه جویی در انرژی در شرایط بحران است که به همه مردم این کشور اعلام شد.

آنها به صورت سیستمی به همه هشدار داده اند که به دلیل محدودیت انرژی که در زمستان مواجه خواهند شد از همین الان در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

این پیام هشدار پس از ان اعلام شد که بررسی هایی انجام شده نشان می دهد زمستان این کشور با کمبود انرژی مواجه می شود.

وزیر انرژی و آب وهوایی که با خبرنگاران صحبت می کرد گفت: ماه های پیش رو بسیار سخت خواهد بود اما با سناریوی واقعی می توان مدیریت کرد.

«لئونور گووسلر» تاکید کرد که اگر مردم و شرکت ها در مصرف برق و انرژی مراعات نکنند اجرای سناریو برای مقابله با بحران بعید نخواهد بود و به همین دلیل است که از همه مردم کشور می خواهم که کمک کنند تا انرژی کمتری مصرف شود.

اتریش 80 درصد وابسته به گاز روسیه است و با برنامه کاهش وابستگی به انرژی روسیه که کشورهای اروپایی دنبال می کنند، اتریش به دنبال کشور جایگزین حتی با قیمت بیشتر برای واردات است.

بر اساس اعلام مقامات کشورها، اگر نیروگاه های برق در آلمان و یا نیروگاه های هسته ای در فرانسه به مشکل بخورند  شرکت های بزرگ باید مصرف برق خود را کمتر کنند و این نشان می دهد که صرفه جویی در برق و انرژی در همه کشورها فراگیر است.

در ماه ژوئن اتریش بزرگترین نیروگاه برقی ذغال سوز خود را بازگشایی کرد و به رغم تعهدات خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی دوباره به سوخت فسیلی روی آورد. در واقع بحران انرژی این کشور را مجبور به این کار کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز