تقویت فعالیت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هند

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای رونق بخشی به فعالیت‌ خود در کریدور شمال-جنوب و با راه اندازی دفاتر نمایندگی خود در هند، تولیدات صادراتی شرق این کشور را که به وسیله راه آهن به بنادر غرب هند منتقل می‌شوند، حمل خواهد کرد. ...

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت رونق هر چه بیشتر به فعالیت های خود در کریدور شمال-جنوب، همزمان با فعالیت منظم و منسجم در بازار روسیه، در حال تقویت فعالیت خود در هند است که بر این اساس، طی مذاکرات و با انجام توافقاتی با راه آهن ملی هند و تولیدکنندگان و بازرگانان هندی، قصد دارد تولیدات صادراتی شرق این کشور در کلکته را که به وسیله راه آهن به بنادر غرب هند حمل می شوند، به وسیله ناوگان خود از طریق کریدور شمال-جنوب به روسیه و کشور های مشترک المنافع آسیای میانه CIS برساند.

با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند نسبت به توسعه فعالیت های بازرگانی خود با روسیه، کشور های حوزه CIS و ایران از طریق کریدور شمال-جنوب بسیار مشتاق و علاقمند هستند، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی کریدور شمال-جنوب از ماه ها قبل خطوط منظم حمل کانتینری را از بنادر غرب هند به مقصد بنادر جنوبی ایران راه اندازی کرده است.

در این میان، اقدامات اجرایی و بازاریابی صورت گرفته در جهت تقویت و توسعه همکاری ها با طرف های هندی برای حمل و نقل کالا های صادراتی و وارداتی این کشور به روسیه و CIS آغاز شده و با توجه به استقبال بسیار خوب آن ها به سرعت در حال انجام است.

کریدور شمال-جنوب بهترین مسیر موجود برای حمل و نقل کالا بین هند و روسیه است، چراکه مدت زمان ترانزیت از مسیر کریدور شمال-جنوب بین ۲۰ الی ۲۵ روز است در حالیکه حمل و نقل در مسیر کانال سوئز به سمت روسیه و کشور های آسیای میانه بین ۴۰ الی ۵۰ روز زمان بر است؛ به نحوی که هیچ مسیر دیگری به لحاظ مدت زمان ترانزیت و هزینه حمل توان رقابت با مسیر کریدور شمال-جنوب را برای دسترسی به بازار روسیه و CIS را ندارد و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، هدف این گروه کاهش زمان ترانزیت بین هند و روسیه به ۱۵ روز است.

از سوی دیگر، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر و سرمایه گذاری و توسعه این بندر، ظرف ماه های اخیر گام های مؤثری را در راستای تقویت فعالیت در کریدور شمال-جنوب برداشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز