میزبانی هزار بقعه متبرکه از مسافران و سرمازدگان

...
مسئول دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور گفت: تعداد راه یافتگان نهایی مسابقات بین المللی قرآن کشور هنوز مشخص نیست و هنوز تصمیم قطعی درباره تعداد راه یافتگان این مرحله گرفته نشده است.
خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام محمد نوروزپور درباره تمهیدات سازمان اوقاف برای استفاده سرمازدگان و در راه ماندگان از ظرفیت بقاع متبرکه اظهار داشت: سازمان اوقاف به ویژه در استان های شمال شرقی کشور از جمله خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران و ... تمام بقاع متبرکه، حسینیه ها و مساجدی را که امکان اسکان داشته اند،مهیای میزبانی و پذیرایی از هموطنان ازجمله در راه ماندگان و سرمازدگان به ویژه زائران حضرت علی بن موسی الرضا ع کرده است.

وی افزود: موکب هایی که در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی می کردند، چند روزی است که دوباره فعال شده اند و اقدام به اسکان و پذیرایی از هموطنان در جوار بقاع متبرکه می کنند. این برنامه به ویژه در مسیر های منتهی به مشهد مقدس با شدت بیشتری اجرا می شود.

نوروزپور تصریح کرد: بقاع متبرکه ای همچون بقعه شیخ بهلول در گناباد، امامزاده سیدمحمد علوی ع در مسیر مشهد، امامزادگان مختلف در سبزوار، کاشمر، بردسکن، امامزاده سیدعباس ع بجنورد و تمام بقاع متبرکه در استان های شمال شرق کشور طبق دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه هم اکنون فعال بوده است و بقاعی که امکان اسکان و پذیرایی از هموطنان را داشته اند، با هماهنگی پلیس راهور و راهداری ها به اسکان مسافران و سرمازدگان و درراه ماندگان اقدام کرده اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف اضافه کرد: فضا های بقاع متبرکه با دمای مناسب و گرم آماده شده است و در اختیار هموطنان قرار می گیرد. همچنین، زائرسرا هایی که در جوار بقاع متبرکه قرار دارند نیز آماده شده است تا هموطنان بتوانند به صورت دسته جمعی و خانوادگی از آن ها استفاده کنند. غذای مختصری نیز در سه وعده صبحانه، ناهار و شام برای هموطنان تهیه شده است و در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

نوروزپور گفت: برخی از بقاع متبرکه نانوایی های سیار دارند که امروز فعال شده اند همان نانوایی هایی که در ایام اربعین حسینی فعال هستند، امروز نیز بنا به نیاز مهیا شده اند و مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند. همچنین، با فرمانداری ها هماهنگ شده تا مواد مورد نیاز نانوایی ها از جمله آرد و ... در اختیار ایشان قرار گیرد تا بتوانند به صورت بهتری خدمت رسانی کنند.

وی گفت: ریاست سازمان اوقاف نیز به تمام مدیران کل اوقاف سراسر کشور دستور داده است تا زمانی که نیاز است، تمام بقاع متبرکه فعال و آماده میزبانی از هموطنان باشند.

نوروز پور افزود: امروز تعداد هزار بقعه در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به زائران و مسافران هستند.

 

منبع: اخبار فرهنگی ‌صداسیما