پخش مستند «دومینو» پس از ۱۵ ماه توقف

...

بالاخره و بعد از گذشت ۱۵ ماه قسمت ۵ و ۶ مستند جنجالی دومینو سگ کشی مجوز پخش گرفت.

قسمت اول و دوم سریال مستند دومینو، کاری از خانه تولیدات جوان شبکه ی ۳ سیما، در پاییز ۱۳۹۹ با موضوع مخاطرات محیط زیستی فرهنگ سگ دوستی به روی آنتن رفت که با واکنش های بسیار گسترده ی فضای مجازی و همچنین شبکه های فارسی زبان خارجی نظیر بی بی سی فارسی مواجه شد. 

سیاوش اردلان، خبرنگار معروف بی بی سی فارسی، با ساخت و انتشار مستندی کوتاه درباره ی دومینو به تایید مطالب علمی قسمت های ابتدایی این سریال مستند پرداخت.
قسمت سوم دومینو به خلاء های قانونی این پدیده پرداخت و قسمت چهارم آن، که بار دیگر جنجال آفرین شد، به بیماری های مشترک انسان و سگ زئونوس ها اختصاص داشت. 

با انتشار قسمت چهارم دومینو و آگاه سازی نسبت به چند بیماری مهم مانند هاری و سال ک، موجی از واکنش ها و سوالات پیرامون مطالب علمی نقل شده در مستند به راه افتاد که شبکه ی فارسی زبان من و تو، چند روز بعد از پخش قسمت چهارم در ابتدای اتاق خبر خود، با دعوت از کارشناسان و برخی پزشکان، به پاسخگویی پیرامون سوالات ایجاد شده در ذهن مخاطبین با پخش قسمت چهار دومینو پرداخت.
دومینو در چهار قسمت ابتدایی خود توانست مخاطبین بسیاری را با خود همراه کند و واکنش های جنجالی زیادی را برانگیزد.

این مستند در قسمت پنجم و ششم خود قرار است به بررسی مسائل روانشناسی، جامعه شناسی، نقش رسانه ها و علوم دینی در پدیده ی همزیستی انسان و سگ بپردازد. 
محمدرضا عبدالحمیدی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند درباره ی قسمت های ۵ و ۶ دومینو چنین گفت: مخاطبین با تماشای قسمت پنجم و ششم نیز همانند قسمت های پیشین غافلگیر خواهند شد چرا که تولید محتوای این دو قسمت، بسیار منحصر بفرد است و از آنجا که تیم تولید دومینو برای تک تک ثانیه های مخاطب ارزش قائل است، این وعده را می دهم که تماشای این دو قسمت، چه برای مخالفین و چه برای موافقین فرهنگ سگ دوستی مفید خواهد بود.

دیگر عوامل پروژه ی دومینو عبارتند از:
زهره آقایی تدوینگر، فاطمه کوخائی مدیر تولید، میثم ملکی پور، کارگردان هنری، محمدحسین بستان منش گرافیست و تدوینگر، سیامک مختاری، سعید مطلبی، سهیل حشمتی، عرفان زرندی، محمد امین عاسوند و علی اکبر فتحی نژاد فیلمبرداران و عوامل تولید این مستند اند. 

قسمت پنجم این مستند، پنجشنبه ۲۳ آذر و قسمت ششم، جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ حوالی ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن شبکه سه می رود.

منبع: اخبار فرهنگی باشگاه‌خبرنگاران