نماز صبح مسجدی در تهران با 1000 نفر اقامه می شود

با وجود بسته بودن درب بیش‌تر مساجد تهران و شهرستان‌ها در نوبت نماز صبح، بیش از هزار نفر از اقامه نماز صبح در مسجد ارک تهران استقبال می‌کنند. ...

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، مسجد ارک در میدانی به همین نام در تهران، جزو مساجد قدیمی و مشهور تهران است که با وجود بسته بودن بیشتر مساجد در وعده صبح، نماز صبح این مسجد در روزهای جمعه هر هفته مورد استقبال بیش از هزار نفر از نمازگزاران قرار می گیرد.

نوبت نماز صبح مسجد ارک که در عهد ناصرالدین شاه و سال ۱۲۷۵ هجری شمسی ۱۲۷ سال قبل تأسیس شده، به خاطر امتداد مراسم دعای کمیل نیمه شب های حاج منصور ارضی است. او هر هفته جمعه ها حوالی ساعت ۲ بامداد با قرائت دعای کمیل، جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفره را به این مسجد می آورد و بعد از دعای کمیل، نماز صبح به جماعت اقامه می شود.

این تنها نمازجماعت صبح تهران است که بیش از ۱۰۰۰ نفر نمازگزار دارد. نمازگزاران مسجد ارک به واسطه قرار داشتن این مسجد در بافت تاریخی تهران و مجاورت با بازار بزرگ تهران، اغلب کسبه بازار و کارمندان ادارات هستند؛ به همین دلیل نمازجماعت معمولا در یک وعده ظهر و عصر برگزار می شود و صبح های جمعه هم نماز به جماعت اقامه می شود.

مسجد ارک، واقع در خیابان میدان ارک، مقابل بازار تهران است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مسجد، متروی «۱۵ خرداد» و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس «گلوبندک» است که دسترسی به این مکان را برای علاقه مندان به حضور در این مسجد آسان می سازد.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز