جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی در ۸ ماه امسال

رئیس کل گمرک ایران جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی در ۸ ماه سال جاری را اعلام کرد. ...

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، محمد رضوانی فر اظهار داشت: در ۸ ماه سال جاری ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تن کالاهای اساسی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گفته وی این میزان کالاهای اساسی وارداتی در ۸ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱.۳۴ درصد و از حیث ارزش ۷.۱۸ درصد کاهش نشان می دهد.

وی در مورد ۵ قلم اول کالاهای اساسی به لحاظ ارزش در ۸ ماهه سال جاری افزود: در این مدت ذرت، روغن های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، انواع دانه های روغنی، برنج و گندم ۵ قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

 رضوانی فر گفت: از مجموع واردات کالاهای اساسی به کشور در این مدت ۷ میلیارد و ۵۶۷ میلیون دلار مربوط به ۵ قلم کالای اساسی فوق بوده است.

وی در مورد میزان ارزش ۵ قلم اول کالاهای اساسی در ۸ ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار ذرت، یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون دلار روغن های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام، یک میلیارد و ۵۶۹ میلیون دلار انواع دانه های روغنی، ۸۵۴ میلیون دلار برنج و ۷۳۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شد.

رضوانی فر در باره بیشترین درصد افزایش در ارزش واردات کالاهای اساسی در ۸ ماه سال جاری بیان کرد: در این مدت در بین کالاهای اساسی واردات گوشت قرمز سبک گرم، کود شیمیایی، جو، انواع بذر و گوشت قرمز سرد سنگین از بیشترین افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بودند.

به گفته وی، واردات چای خشک، برنج، شکر خام، گوشت مرغ و گندم در این مدت به لحاظ ارزش بیشترین کاهش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند، به طوری که این پنج قلم به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷.۶۹ درصد، ۵۳.۸۹ درصد، ۵۱.۹۸ درصد، ۴۸.۱۱ درصد و ۴۶.۲۰ درصد کاهش داشته اند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز