مسیحی و مسلمان برای حفظ ایران کنار هم جنگیده اند و جان خود را فدا کرده اند

...

شهردار تهران  امروز به همراه جمعی از معاونین شهردار و شهردار منطقه ۸ به مناسبت سال جدید میلادی به دیدار جمعی از شهروندان ارمنی تهران رفت و پای صحبت های آنان نشست.

در این دیدار که آرامیان، رئیس شورای خلیفه گری ارامنه ایران و تعدادی از کشیش ها نیز حضور داشتند، شهردار تهران با تبریک فرخنده سالروز میلاد عیسی مسیح ع ، بیان داشت: ما به پاکی و بزرگی حضرت مریم س باور داریم. قرآن از ایشان و از فرزند مبارکشان به بزرگی و عظمت یاد می کند. این میلاد زمانی رقم خورد که مردم به واسطه بدعت های بنی اسرائیل در گرفتاری به سر برده و به دنبال منجی بودند.

وی با تأکید بر اینکه براساس حکم قرآن تبعیت از پیامبران بزرگ الهی ضروری است، اضافه کرد: امروز نیز کسانی هستند که با بدعت گذاری همان مسیر را دنبال می کنند که حضرت عیسی ع با آن مخالفت داشت؛ صهیونیسم بین الملل بزرگ ترین مصداق آن است که بدون کمترین فهمی از آیین حضرت موسی ع مشغول جنایتکاری است.

زاکانی افزود: برای صهیونیست ها، مسلمان و مسیحی و یهودی تفاوتی نمی کند. آن ها نه به مسجد رحم می کنند، نه به کلیسا. آن ها به هر آنچه نشانی از انسانیت است مانند مدارس و بیمارستان ها حمله می کنند.

وی تاکید کرد: ما به رجعت عیسی مسیح ع معتقدیم. اینکه به همراه حضرت مهدی عج دنیا را از ظلمات نجات خواهد داد.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز دنیا معترض جنایات صهیونیست هاست. بخش مهمی از این اعتراضات توسط هم کیشان شما یعنی مسیحیان انجام می شود.

وی با اشاره به اشتراکات تاریخی میان مسلمانان و مسیحیان ایران افزود: ما با شما در انسانیت شریک هستیم. به خدا و ادیان الهی ایمان داریم و صد ها سال کنار هم فارغ از دین مان زندگی کرده ایم. برای حفظ ایران عزیز؛ مسیحی و مسلمان کنار هم جنگیده اند و جان خود را فدا کرده اند.

زاکانی در پایان تاکید کرد: بنابر اعتقاد شیعیان، حضرت مسیح ع به همراه موعود ما حضرت مهدی عج باز خواهد گشت و دنیا را از این ظلمات نجات خواهد داد و ما بی صبرانه منتظر منجی هستیم.

 در این دیدار که در انجمن فرهنگی ورزشی «نائیری» در منطقه ۸ انجام شد، از خانواده های شهدای ارامنه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

براساس این گزارش شهردار تهران درحاشیه دیدار صمیمانه با شهروندان ارمنی در منطقه ۸ تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: توفیق داشتیم خدمت هموطنان مسیحی بوده و در جمع بامحبت آن ها آغاز سال جدید میلادی را گرامی بداریم. 

وی با اشاره به گفت وگوی صمیمانه و رو در رو با این شهروندان، اضافه کرد: عمده موضوعات مطرح شده از جانب این عزیزان مربوط به دغدغه های عمومی جامعه بود. مانند موضوع زیرساخت های حمل ونقل عمومی و آلودگی هوا. بخش دیگری از مطالبات هم مربوط به خدماتی است که جامعه ارامنه نیاز دارند و وظیفه ما پیگیری و بررسی این مشکلات است. 

علیرضا زاکانی تاکید کرد: مهم ترین جوهره دستورات صادرشده نیز در راستای نوکری و خدمت رسانی به مردم بود.

شهردار تهران در خاتمه با گرامیداشت دوباره ایام میلاد حضرت عیسی مسیح ع ، قناعت و مناعت طبع هموطنان ارمنی را ستود.

منبع: اخباراجتماعی باشگاه‌خبرنگاران