پرواز اولین خودروی پرنده سرنشین‌دار چینی بر فراز آسمان ژاپن

اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده سرنشین دار ساخته چین در ژاپن، آینده نویدبخشی را نشان می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزمو چاینا، خودروهای پرنده به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل برای آینده معرفی شده اند. آنها راه حلی نوآورانه برای رسیدگی به مسائل ترافیک، ازدحام، آلودگی و سایر مشکلات حمل و نقل شهری، ارائه می دهند.

خودروهای پرنده با توانایی خود برای طی کردن مسافت های کوتاه تر در مدت زمان کوتاه تر، نوید بخش آزادسازی جاده ها برای عابران پیاده، دوچرخه سواران و مسافران مسافت طولانی هستند. یکی از مزایای قابل توجه خودروهای پرنده این است که در مقایسه با وسایل نقلیه زمینی به کمترین زیرساخت و تجهیرات نگهداری نیاز دارند. این نکات خودروهای پرنده سرنشین دار را به پیشنهادی جذاب تبدیل می کند.
زمانی که روز جمعه، یک پرواز آزمایشی سرنشین دار در استان اویتا واقع در جنوب غربی ژاپن انجام شد، ایده ماشین های پرنده یک قدم به واقعیت نزدیکتر شد. «ماسک» Masc ، یک گروه تحقیقاتی مستقر در اوکایاما، این آزمایش را با استفاده از یک ماشین پرنده دو نفره که در چین بر اساس فناوری پهپاد ساخته شده است، انجام داد. این وسیله نقلیه یک مسیر از پیش برنامه ریزی شده را بدون خلبان طی کرد و به صورت عمودی تا ارتفاع ۳۰ متری بالا رفت و سپس با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت به مدت حدود ۳.۵ دقیقه روی دریا چرخ زد.
رئیس کرنو هیروشی رئیس ماسک، اعلام کرد که این گروه تحقیقاتی قصد دارد خودروهای پرنده را به یک پیشنهاد تجاری تبدیل کند و وزارت حمل و نقل ژاپن نیز اعلام کرد که این اولین پرواز آزمایشی یک ماشین پرنده سرنشین دار در فضای باز در این کشور است. آینده خودروهای پرنده واقعا امیدوارکننده است و پرواز آزمایشی موفقیت آمیز در ژاپن گام مهمی در جهت تحقق این چشم انداز آینده است.
شرکت های خودروهای پرنده قبل از اینکه بتوانند وسایل نقلیه پرنده را به تولید انبوه برسانند به زمان و تخصص بیشتری نیاز دارند. چالش های طراحی و مهندسی تنها مشکلاتی نیستند که سازندگان خودروهای پرنده باید حل کنند. مجوزهای زیست محیطی، نظارتی و ایمنی نیز عوامل اساسی هستند که باید پیش از تولید انبوه در نظر گرفته شوند. مسائلی مانند آلودگی صوتی، زیرساخت های برخاستن و فرود، ظرفیت حمل محدود، آموزش خلبانان جدید و هزینه های بالا، موانع قابل توجهی بر سر پذیرش گسترده خودروهای پرنده است.
علاوه بر این، از آنجایی که قوانین حاکم بر خودروهای پرنده هنوز در مراحل اولیه تدوین خود هستند، باید برای تطبیق با ترافیک پروازی تدوین شوند. قانون گذاران در حال حاضر در حال توسعه قوانین مربوط به خودروهای پرنده خودران و وسایل نقلیه هوایی شخصی هستند که ایمنی آن ها را تضمین کرده و نحوه استفاده از آن ها را تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید:

بالگرد عمود پرواز برای سفرهای بین شهری | ایده ای جسورانه با طرحی شگفت انگیز

منبع: همشهری