گردهمایی سرمایه‌گذاران حوزه فناوری و نوآوری در فینوتکس

رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری فینوتکس با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از لازمه های اساسی برای توسعه محصولات فناورانه و نوآورانه، تجاری سازی آنها و رونق شرکت های دانش بنیان، ایجاد بسترها و زمینه های سرمایه گذاری است.

بر همین اساس، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف معرفی ظرفیت های تامین مالی و فرصت های سرمایه گذاری برای رشد حداکثری تولیدات دانش بنیان و جذب منابع مالی جدید به عرصه اقتصاد دانش بنیان، اولین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری را با عنوان اختصاری «فینوتکس» برگزار می کند.

محورهای رویداد فینوتکس

رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری، در نخستین دوره برگزاری خود، دارای بخش های اصلی و جانبی مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به جشنواره معرفی و تجلیل از تاثیرگذارترین نهادهای تامین مالی و سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان، برگزاری پنل ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی و تبیینی کافه سرمایه در قالب برگزاری جلسات B2B و همرسانی بین تیم ها، استارتاپ ها و شرکت های فناور و دانش بنیان با سرمایه گذارهای حقوقی و حقیقی در جهت ایجاد فرصت سرمایه گذاری و سرمایه پذیری اشاره کرد.

به نقل از معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، همچنین استقرار میز مشاوران برای ارائه خدمات مشاوره تامین مالی و سرمایه گذاری حوزه دانش بنیان و برگزاری نمایشگاه اختصاصی نهادهای مالی و سرمایه گذاری در کنار چندین برنامه متنوع دیگر با هدف رفع نیازهای سرمایه پذیر و سرمایه گذاران در رویداد فینوتکس امسال، به مخاطبان ارائه خواهد شد.

با توجه به نقش و جایگاه حائز اهمیت فعالان نظام تامین مالی کشور برای تنوع بخشی و هدایت منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری در حوزه های مولد و دارای ارزش افزوده بالا در عرصه اقتصاد دانش بنیان، زمینه و بستر لازم برای حضور دستگاه ها، نهادها، سازمان ها، شرکت ها، مسئولین و مدیران، متخصصان، کارشناسان، صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و سایر دست اندرکاران حاکمیتی دولتی و غیردولتی حوزه تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری اقتصاد دانش بنیان، در نخستین رویداد بین المللی تامین مالی نوآوری و فناوری فینوتکس ۲۰۲۳ فراهم است.

گفتنی است، این رویداد فناورانه هم گام با دوازدهمین رویداد بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در محل پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری