پهپاد باری خارق العاده بلغاری با بردی طولانی | درونامیکس ۳۵۰ کیلوگرم بار حمل می‌کند

شرکت بلغاری «درونامیکس» به تازگی پروازهای آزمایشی نمونه اولیه پهپاد باری خود را به پایان رسانده و امیدوار است در اواخر سال جاری عملیات تجاری خود را آغاز کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، برادران کنستانتین و سیلون رانگلوف استارت آپ بلغاری «درونامیکس» خود را با یک جاه طلبی بزرگ در ذهن راه اندازی کردند، هدف آن ها انقلابی در صنعت حمل ونقل با ایجاد  تصویری جدید در نحوه حمل و نقل کالا در سراسر جهان بود.

این زوج کاری اخیرا با پرواز آزمایشی موفقیت آمیز  اولین نمونه اولیه پهپاد باری خود با نام «بلک سوان» قوی سیاه ، در اندازه کامل، به نقطه عطف مهمی در تحقق جاه طلبی خود دست یافته اند. در طول این پرواز آزمایشی که در فرودگاه بالچیک در بلغارستان انجام شد، این هواپیما از راه دور توسط دو خلبان با تجربه خطوط هوایی تجاری مستقر در ایستگاه کنترل زمینی «درونامیکس» هدایت می شد.

سیلون رانگلوف در این باره گفت: ما به تازگی اولین پرواز موفقیت آمیز خود را انجام دادیم، اما باید آن برنامه آزمایشی را ادامه دهیم، و در پایان سال، ما آماده خواهیم بود اولین پروازهای تجاری خود را آغاز کنیم . ابتدا در در سراسر جزایر یونان، و سپس در سراسر دنیا از مدیترانه تا ایتالیا، مالت و فراتر از آن حرکت خواهیم کرد.

در حال حاضر این پهپاد قادر است ۳۵۰ کیلوگرم را در مسافتی تا ۲۵۰۰ کیلومتر حمل کند. در توضیح وب سایت شرکت «درونامیکس» آمده که موتور این پهپاد باری برای سوخت زیستی طراحی شده است. در آینده، آنها قصد دارند هواپیما را با هیدروژن یا محلول های سوخت مصنوعی تغذیه کنند تا از پروازهایی بدون دی اکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

این شرکت که به سرعت در حال گسترش است، دارای این وجه تمایز است که اولین ایرلاین هواپیمای بدون سرنشین باری دارای مجوز اروپا و اولین شریک استراتژیک انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی IATA برای هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس جهانی است.
در حالی که این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ پروازهای تجاری خود را راه اندازی کند، کارشناسان هشدار می دهند که هنوز تعدادی موانع مهم برای غلبه بر آن ها وجود دارد. استفان هریستوزوف، مهندس هوانوردی در موسسه رباتیک در آکادمی علوم بلغارستان، گفت: آن ها هنوز یک سفر طولانی در پیش دارند، از جمله صدور گواهینامه، تعمیر و نگهداری هواپیما، ساخت ناوگان، تولید و موارد دیگر.

بیشتر بخوانید:

پهپادهای شخصی با قابلیت های غیرقابل تصور | کدامیک برتر هستند؟

درونامیکس تاکنون ۴۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران ۱۲ کشور جذب کرده است. علاوه بر این، اتحادیه اروپا از طریق شورای نوآوری اروپا بودجه ای برای پیشبرد طرح این پهپاد باری ارائه کرده است.

منبع: همشهری