کادیلاک با شاسی بلند «اپتیک» می‌آید | یک مبارز کوچک‌تر و سرسخت‌تر

کادیلاک که متعلق به بخش خودروهای لوکس جنرال موتورز است، رسما رقابت خود را با خودروهای شاسی بلند برقی چینی آغاز خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنائو، در همین راستا شرکت کادیلاک مدارک نظارتی را برای خودروی شاسی بلند تمام برقی جدید خود، «اپتیک» ثبت کرده و وعده داده که یک «مبارز کوچک تر و سرسخت تر» آماده رویارویی در رقابتی سنگین با چین باشد.

طبق آخرین کاتالوگ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین MIIT ، «اوپتیک» آماده ورود بزرگ خود به بازار به این کشور است. این کاتالوگ دروازه ای برای مدل های خودرو است تا مجوزهای خود را برای فروش در چین با پیروی از رویه های نظارتی سختگیرانه این کشور تضمین کنند.

حالا بیایید با اعداد صحبت کنیم زیرا باید در نهایت با آن روبرو شویم، اندازه مهم است، به ویژه زمانی که صحبت از خودروهای شاسی بلند می شوند. «اپتیک» یک پروفایل نسبتا جمع و جور با طول ۴۸۲۲ میلی متر، عرض ۱۹۱۲ میلی متر و ارتفاع ۱۶۴۲ میلی متر یا ۱۶۴۴ میلی متر بسته به نوع آن ارائه می کند. فاصله بین دو محور آن ۲۹۵۴ میلی متر است. در مقابل،«نیو ای اس ۶» Nio ES6 ،  یکی از شاسی بلندهای مطرح چینی، کمی بلندتر و بلندتر با طول ۴۸۵۴ میلی متر، ۱۹۹۵ میلی متر عرض، ۱۷۰۳ میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۹۱۵ میلی متر است.


اما نکته مهم اینجاست: «اپتیک» در دو نوع با قدرت بیشتر و کمتر موتور عرضه می شود، «اپتیک» کوچک تر، قدرت کمتری دارد. دو نوع موجود دارای موتورهایی هستند که به ترتیب قادر به تولید ۱۵۰ کیلووات در رنوع ضعیف تر و ۱۸۰ کیلووات در نوع قوی تر هستند. این به هیچ وجه به موتورهای دارای قدرت ۴۰۰ کیلووات Nio ES6 نزدیک نیست. برای پشتیبانی از باتری، کادیلاک در سرمایه گذاری مشترک بین SAIC و CATL شریک است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت وجود ندارد.
«اپتیک»در قلب چین، در مرکز تولید SAIC در ووهان واقع در استان هوبی مونتاژ خواهد شد. این دومین مدل تمام برقی کادیلاک پس از «لیریک» Lyriq است. لیریک با طول ۵۰۰۳ میلی متر، ۱۹۷۸ میلی متر عرض و ۱۶۳۵ میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۳.۰۹۴ میلی متر، خودرویی بسیار بزرگ تر است.

کادیلاک اخیرا در مورد «لیریک» اعلام کرد که بسته حقوقی گنجانده شده در قیمت های «لیریک» اکنون یک افزونه اختیاری است و قیمت اولیه در چین را ۷۸۰۰ یورو کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری کلان جنرال موتورز برای تحولی عظیم | بنزینی ها بر برقی ها اولویت دارند؟


انتظار می رود «اپتیک» با قیمت رقابتی تری شروع به کار کند. به نظر می رسد کادیلاک آماده سوار شدن بر موج خودروهای برقی در سراسر چین است. واضح است: کادیلاک فقط آرام در کنار زمین قرار نگرفته، آن ها در زمین، آماده و آماده بازی هستند. حالا بیایید ببینیم بازی چگونه پیش می رود.

منبع: همشهری