تصاویر | معرفی شاسی بلندهای خارق العاده آینده «مرسدس بنز» | نمایش همزمان قدرت و زیبایی

پس از معرفی مرسدس «جی ال سی» GLC جدید و GLC کوپه، این خودروساز آلمانی نسخه های «ای ام جی» AMG این دو شاسی بلند را عرضه می کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از موتور ۱، مرسدس«ای ام جی جی ال سی ۴۳» AMG GLC۴۳  سال ۲۰۲۴ و مرسدس«ای ام جی جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» سال ۲۰۲۵ دو تا از قدرتمندترین نسخه های تکرار شده GLC تا به امروز هستند. مرسدس بنز «جی ال سی ۴۳» GLC۴۳ یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ را با یک ژنراتور استارتر یکپارچه برای تولید ۴۱۶ اسب بخار ترکیب می کند. همچنین ۱۳ اسب بخار اضافی از طریق ژنراتور استارتر در سرعت های پایین تر در دسترس است.


این پیشرانه هیبریدی ملایم با یک گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه و چهار چرخ متحرک 4Maticجفت می شود. همانند سایر مدل های AMG مانند «ای ۶۳» E۶۳ ، گیربکس Speedshift MCT دارای یک کلاچ راه اندازی مرطوب جایگزین مبدل گشتاور است که هم عملکرد نرم تر در سرعت پایین و هم عملکرد بهتر دریچه گاز را ارائه می دهد. علاوه بر این، GLC ۴۳ به عنوان بخشی از سیستم AMG Ride Control از فرمان محور عقب و سیستم تعلیق بادی استاندارد برخوردار است.


اما «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» GLC۶۳ S E Performance یک V۸ برای شما به ارمغان نمی آورد. در عوض، در این شاسی بلند یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ با یک موتور برقی سوار در عقب خودرو کار می کند تا ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ پوند فوت گشتاور تولید کند. موتور توربوشارژ به تنهایی ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۴۰۲ پوند فوت گشتاور تولید می کند که آن را به قوی ترین چهار سیلندر جهان تبدیل می کند. موتور برقی نیز ۲۰۱ اسب بخار تولید می کند.

 سرعت «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» تنها در ۳.۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است.  این شاسی بلنداز همان گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه  «جی ال سی ۴۳»  استفاده می کند و دارای استاندارد چهار چرخ متحرک 4Matic است. اما سیستم 4Matic در «جی ال سی ۶۳ اس ای پرفورمنس» کاملا متغیر است، به این معنی که می تواند تا ۱۰۰ درصد نیروی موجود را به چرخ های عقب ارسال کند.

ارتقای بصری بین این دو مدل AMG و  دیگر همتایان بنز استاندارد آن ها باید آشکار باشد. جلوپنجره منحصر به فرد با لت های عمودی، بزرگترین تمایز است، در حالی که ورودی های هوای بزرگتر و پوشش های کرومی بیشتر قسمت جلوی هر دوی این خودروها را پر کرده است. در قسمت عقب، GLC ۴۳  دارای لوله اگزوز دوقلوی گرد است در حالی که GLC ۶۳ ظاهر ذوزنقه ای را برای لوله اگزوز خود انتخاب کرده است.

فضای داخلی بسیار بهبود یافته است، با کابین استاندارد MB-tex و میکروفایبر یا گزینه ای از چرم کامل«ناپا» Nappa با لوگوی برجسته AMG در پشت سری های صندلی های جلو. خریدارانی که به دنبال چیزی حتی اسپرت تر هستند می توانند صندلی های پرفورمنس را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | تبدیل مرسدس بنز به یک «وانت آفرود» شگفت انگیز

منبع: همشهری