تصاویر | خانه‌ای سبک و مقاوم در وانت کمپر شگفت انگیز تویوتا

کمپر فوم بسیار سبک، تویوتا تاکوما را به کلبه ای با سقف سخت تبدیل می کند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، چند سال پیش، استارتاپ کلرادو High Altitude Trailer Co سبک بسیار متفاوتی از تریلر به شکل قطره اشک از جنس فوم کامپوزیت دماغه قوسی XT۵۰ خود راه اندازی کرد. این بار، این شرکت همان سبک طراحی و تولید را در بستر وانت های سایز متوسط تقویت کرده است.


«اولترالایت تی بی ۵۰» Ultralite TB۵۰ کاملا جدید یک نوع منحصر به فرد از تاپر کمپینگ است که دارای چهار دیوار سخت، یک سقف بلند ثابت و یک تخت بالای کابین است. این محافظ کاملا عایق فوم در بسته بندی ۱۵۰۰۰ دلاری حدود ۷۵۰ میلیون تومان با وزن کمتر از ۲۰۴ کیلوگرم ارائه می شود.

TC Teardrops به ما آنشان داد که اساسا می توان طرحی از وانت به شکل  قطره اشک را که یک تخت را در خود جای می دهد، ارائه داد. اما « High Altitude » در عوض به طور کامل ساختار فایبر گلاس دارای فوم خود را به یک کمپر پیکاپ در تغییر داده است. با انجام این کار، یکی از معدود روکش های کمپینگ سقف ثابت بازار را راه اندازی کرده است.

بازار کمپرهای تاپر، شامل پوسته های کمپینگ سبک و بدون کف است که روی ریل های تخت وانت سوار می شوند و از خود کف پیکاپ به عنوان بخشی از فضای داخلی استفاده می کنند، این بازار تحت سلطه مدل های پاپ تاپ است که چند تا از آن ها دارای دیوارهای سخت تاشو هستند. تنها تاپر دیگر با سقف ثابت سخت که می توانیم به آن فکر کنیم، Attera Topper AT Overland است که امسال نیز عرضه شد.

با استفاده از فرمت سقف ثابت، High Altitude قادر است محافظ دیوار سخت کاملا عایق بندی شده را ارائه دهد که برخی آن را نسبت به پارچه چادری ترجیح می دهند و در عین حال وزن را بسیار پایین تر از متوسط وانت کمپرهای دارای کف کامل نگه می دارد. وزن Ultralite TB۵۰ کمتر از ۲۰۴ کیلوگرم است، وزن TB۵۰ البته بیشتر از سبک ترین تاپرهای پاپ آپ است که وزنی در حدود ۱۱۳ تا ۱۳۶ کیلوگرم دارند، این اضافه وزن نیز عمدتا به دلیل ساختار سقف بلندتر و سنگین تر و دیوار عقب بلندتر این تاپر است.
 

High Altitude با ساده نگه داشتن پیکربندی پایه خود تا حدودی وزن را کاهش می هد و اساسا یک پوسته خالی با پلتفرم دو خوابه طاقچه تاشو، روشنایی LED داخلی، فن سقفی ۱۲ ولتی و چراغ های محرک عقب را ارائه می دهد. هر چیز دیگری، از جمله پنجره ها و تشک تخت، اختیاری است. این شرکت انواع افزونه ها را ارائه می کند، از جمله چندین گزینه سایبان OVS، یک چادر دوش OVS کشویی و جک های جانبی قابل جابجایی که به صورت سفارشی نصب می شوند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | تویوتا دوباره بازارهای اروپا و آمریکا را با پرادو تسخیر می کند

منبع: همشهری