سگ‌های روباتیک ؛ همراهان آینده انسان‌های تنها

با تنهایی بیشتر انسان ها به نظر می رسد بازار سگ های روباتیک قرار است به زودی داغ تر از گذشته شود.به تازگی یکی از شرکت های بزرگ فناوری، نسل جدیدی از سگ های روباتیک را معرفی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ایندیپندنت، CyberDog۲ که توسط شیائومی رونمایی شده اندازه کوچک تری نسبت به نسل قبل پیدا کرده است تا بامزه تر باشد. این روبات با ارتفاع ۳۶.۷سانتیمتری، حالا کوچک تر از یک سگ نژاد گلدن رتریور است. شیائومی می گوید این روبات از قدرت پردازشی TOPS۲۱ بهره می برد و دارای ۲ پردازنده است که از یکی برای پردازش حرکات و از دیگری برای ارتباطی صوتی استفاده می شود.
سایبرداگ ۲دارای ۱۲عملگر Servo است که فعالیت های این محصول را ممکن می کنند. عملگرهای این دستگاه درواقع محصولی اختصاصی است که توسط خود این شرکت طراحی شده و CyberGear نام دارد. این عملگرها را می توان با دقت بالا کنترل کرد. حداکثر سرعت حرکت این روبات ۱.۶متر بر ثانیه است تا بتواند به راحتی همپای انسان راه برود.

این روبات می تواند به خوبی تعادل خود را حفظ کند. این شرکت با نمایشی ویدئویی از اسکیت سواری این ربات، این دستاورد را به نمایش گذاشته است. این ربات همچنین قادر به پشتک زدن به جلو و عقب است.
این سگ روباتیک ۴ میکروفن دارد تا صدای صاحب انسانی خود را بشنود و با چند دوربین ازجمله یک دوربین تعاملی ۱۳مگاپیکسلی، یک دوربین RGB و یک دوربین چشم ماهی محیط اطراف خود را می بیند. این دستگاه همچنین دارای حسگر لایدار، ToF و حسگرهای لمسی و آکوستیک است.

با پیشرفت هوش مصنوعی و تعامل بیشتر ربات ها با انسان این پیش بینی وجود دارد که در کشورهای غربی این دست روبات ها به عنوان روبات های همدم مورد استقبال قرار بگیرند.

روبات همدم اصطلاحا به روبات هایی گفته می شود که بتواند همدم انسان چه در سالمندی و چه در کودکی باشد. روبات های «حیوانی» مختلفی تولید شده اند که به هوش مصنوعی مجهزند و سعی می کنند رفتاری مشابه حیوانات خانگی داشته باشند. یک نمونه دیگر که اخیرا به بازار آمده «گو۱» است که رباتی چهارپا به حساب می آید. این روبات را شرکت «یونیتری روباتیکز » چین ساخته و جوری طراحی شده است که همدم انسان ها باشد و مثل سگ راه می رود.

منبع: همشهری