اهدای بیش از ۲۶۴ هزار واحد خون در سال جاری

...

سیدمنتظر شبر، سرپرست اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۰ هزار و ۴۳ نفر به مراکز انتقال خون سطح استان تهران مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۰۹ واحد خون و فرآورده های خونی اهدا شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۶ هزار و ۶۸۰ نفر از اهداکنندگان برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند، افزود: در همین بازه زمانی، ۱۲۵ هزار و ۹۰۷ نفر از اهداکنندگان خون را افراد مستمر تشکیل داده اند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اضافه کرد: در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده های خونی مناسب است؛ اما نیاز به خون به دلیل انجام عمل های جراحی سنگین در بیمارستان ها و مراکز درمانی تهران همیشگی است و توصیه می کنیم تا افراد بیشتری در این امر خیر مشارکت کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۹۱ هزار و ۹۲۲ نفر از اهداکنندگان جزء افراد با سابقه و ۹۳۱۲ نفر از اهداکنندگان نیز بانوان بوده اند.

شبر همچنین گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و تاکید ما بر حضور مستمر و منظم مردم در تمامی روزهای سال در مراکز اهدای خون است. به نحوی که آقایان سالی ۴ بار و بانوان سالی ۳ بار می توانند اقدام به این کار نجات بخش کنند.

منبع: اخبار علمی باشگاه‌خبرنگاران