پرتاب ماهواره مخابراتی اندونزی با همکاری ایلان ماسک

ماهواره مخابراتی اندونزی به نام Merah Putih-۲ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپیس: این ماهواره که برای تقویت زیرساخت های اتصالاتی در اندونزی طراحی شده است، با موشک فالکون ۹ شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس پرتاب شد. همکاری اندونزی و شرکت آمریکایی اسپیس ایکس در نوع خود جالب است. اسپیس ایکس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این سیصدمین ماموریت موفقیت آمیز موشک بوده است.

ماهواره مراپوتی برای ارائه خدمات با کیفیت برتر به جامعه اندونزی و با هدف ارتقای کسب وکارهای دیجیتال در مدار قرار گرفت. این ماهواره که براساس رنگ پرچم اندونزی نامگذاری شده است، با ارائه ظرفیت بیش از ۳۲گیگابیت در ثانیه به پرکردن شکاف دیجیتال در سراسر مجمع الجزایر هند کمک خواهد کرد.

با فعال شدن این ماهواره مخابراتی، سرویس اینترنت سریع برای مشتریان اندونزیایی طی ۱۵سال آینده فراهم می شود و Telkomsat یک شرکت مخابراتی دولتی آن را راهبری می کند.

بیشتر بخوانید:

نشت عظیم این گاز، آسیا را به خطر انداخته است

قرارداد ساخت این ماهواره با توان بالا در سال۲۰۲۱ بین شرکت های تیلز آلنیا اسپیس به عنوان سرمایه گذاری مشترک بین تیلز ۶۷درصد و لئوناردو ۳۳درصد و همچنین شرکت تلکام اندونزی به عنوان ارائه دهنده خدمات ماهواره ای پیشرو در اندونزی، به امضا رسید. شرکت فضایی تیلز مسئول مرحله تعیین موقعیت مداری اولیه، آزمایش های داخل مداری است و در تمام طول عمر ماهواره، از آن پشتیبانی می کند.

منبع: همشهری