روبات چت هوش مصنوعی اپل رونمایی شد

اپل در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی مولد مشابه ChatGPT است که باعث می شود کارمندان این شرکت پشتیبانی فنی سریع تری را در آینده ارائه دهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مک رومرز، نام این ابزار هوش مصنوعی طبق اخبار منتشر شده، Ask است و می تواند به طور خودکار به سؤالات فنی که کاربران از متخصصان پشتیبانی اپل می پرسند، پاسخ دهد، سپس مشاوران می توانند اطلاعات را در چت های آنلاین یا تلفنی به مشتریان منتقل کنند.

اسک به طور خودکار به یک پرسش با اطلاعات مرتبط از پایگاه دانش داخلی اپل پاسخ می دهد و مشاوران می توانند پاسخ را با عنوان «مفید» یا «غیرمفید» ارزیابی کنند. این غول فناوری گفته است که قصد دارد پس از جمع آوری بازخورد از این آزمایش داخلی، این ابزار را در آینده در اختیار مشاوران بیشتری قرار دهد. اپل مشاوران شرکت کننده را تشویق می کند قبل از استفاده از روش های جست وجوی سنتی یا مشورت با مشاور ارشد برای کسب اطلاعات، از اسک استفاده کنند. آنها مدعی هستند این ابزار برای حل مسائل پیچیده یا ناآشنا مفید است.

از آنجایی که این ابزار به پایگاه دانش داخلی اپل مرتبط است، شرکت اطمینان می دهد که پاسخ ها واقعی، قابل ردیابی و مفید هستند.

بیشتر بخوانید:

واقعیت ترکیبی متا روی دست اپل بلند می شود

انتظار می رود اپل امسال از هوش مصنوعی مولد به طور عمده استفاده کند. مارک گورمن از بلومبرگ گفت که iOS ۱۸ شامل بسیاری از ویژگی های جدید هوش مصنوعی در برنامه هایی چون سیری، Spotlight، پیام ها، سلامت، Numbers، Pages، Keynote و موارد دیگر خواهد بود. این اولین گزارشی بود که تیم AppleCare از هوش مصنوعی مولد برای سرعت بخشیدن به پشتیبانی مشتری استفاده خواهد کرد. این اولین بار است که جزئیات مربوط به ابزار داخلی «Ask» اپل گزارش می شود.

منبع: همشهری