کاخ سفید: قطع حمایت از اوکراین کمک به پیروزی روسیه است

...

انتخابات میان دوره ای کنگره در آمریکا یکی از بزرگترین پیامد های سیاسی را برای اوکراین به همراه داشت. قانونگذاران جمهوریخواه با کسب اکثریت در مجلس نمایندگان عملا کار را برای تصویب بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای کی یف مسدود کرده اند و همین امر به معنای توقف حمایت های بزرگترین حامی جنگ اوکراین است. 

به گزارش تله تریدر، شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید امروز دوشنبه هشدار داد بودجه آمریکا برای تامین تجهیزات نظامی اوکراین تا پیش از پایان سال جاری میلادی تمام خواهد شد. 

وی در نامه ای که به مایک جانسون، ریاست جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ارسال کرده است، تاکید دارد: قطع کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین باعث به زانو درآمدن این کشور در جبهه های نبرد می شود. این مسئله نه تنها باعث به خطر افتادن دستاورد های اوکراین خواهد شد بلکه احتمال پیروزی روسیه را نیز در جنگ افزایش می دهد. 

این مقام کاخ سفید می افزاید: ما بر ادامه کمک رسانی ها به اوکراین تاکید داشته و بر این باوریم پیروزی روسیه در جنگ می تواند خطر وقوع جنگ های بزرگتر در منطقه و کشیده شدن پای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را درپی داشته باشد. در این صورت نیرو های آمریکایی در آسیب قرار خواهند گرفت. 

وی در پایان براساس نتیجه گیری های خود از جانسون و مجلس نمایندگان آمریکا می خواهد با به جریان انداختن و تصویب لایحه جدید برای ارسال کمک های تسلیحاتی بیشتر به اوکراین موافقت کنند. 

جمهوریخواهان فارغ از دیدگاه متفاوت به جنگ اوکراین، به دنبال کاهش هزینه های دولت فدرال هستند و متعقدند دولت بایدن هزینه های هنگفتی دارد که باید برای جلوگیری از افزایش بدهی های دولت فدرال تعدیل شوند. جنگ غزه نیز باعث کاهش توجهات به اوکراین شده و قانونگذاران آمریکایی بودجه ای اضافی را به رژیم صهیونیستی اختصاص داده اند.

منبع: اخبار بین الملل باشگاه‌خبرنگاران