شکایت دادستان آمریکایی علیه اینستاگرام به علت فراهم سازی بستر آزار جنسی کودکان

دادستان نیومکزیکو اخیرا شکایتی را علیه متا به ثبت رسانده و در آن هشدار داده که شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک به بستری برای پرورش مجرمان آزار جنسی تبدیل شده است. ...

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فوربس، دادستانی کل نیومکزیکو اخیرا شکایت جدیدی را علیه متا ثبت کرده و در آن شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک را بستری برای پرورش مجرمان آزار جنسی خطاب کرده است.

بر اساس آنچه در این دادخواست ذکر شده، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، به طور مستقیم مسئول تشدید خطرات برای کودکان در شبکه های اجتماعی زیرمجموعه متا است. دادستانی کل نیومکزیکو همچنین هشدار داده است که متا کودکان را برای افزایش درآمد تبلیغاتی هدف قرار داده است.

این شکایت به دنبال تحقیقات رائول تورز، دادستان کل نیومکزیکو، انجام شد. در طی این تحقیقات، بازرسان به عنوان چهار پروفایل جعلی کودک - دو پسر و دو دختر - در اینستاگرام و فیسبوک ظاهر شدند. آن ها پست هایی منتشر کردند که نشان می داد جوان تر هستند. از طرف دیگر، حساب هایی نیز در این شبکه ها رصد شد که به صورت عمومی محتواهای مستهجن بزرگسالان را پست می کردند.

در نتیجه این تحقیقات، بازرسان نه تنها توصیه های نامناسبی برای هر یک از حساب های گروه دوم پیدا کردند، بلکه تأیید شد که آنها آزارگران و شکارچیان جنسی را نیز جذب کرده اند. همچنین یک نمونه از این حساب های کاربری آزمایشی با پروفایل جعلی یک دختر ۱۳ ساله، بیش از ۶ ۷۰۰ دنبال کننده داشت که بیشتر آنان مردان بزرگسال بودند. برخی از حساب ها از کاربر خواستند تا به صورت خصوصی با آنها تماس بگیرد یا با آنان ملاقات کند. شکایت ثبت شده می گوید حساب جعلی این دختر حتی پیام هایی مملو از تصاویر و فیلم های جنسی نیز دریافت کرده است.

دادستان کل نیومکزیکو، گفته است متا خطراتی که کودکان در این پلتفرم با آن مواجه هستند را کم اهمیت جلوه می دهد و همچنان تعامل و درآمدهای تبلیغاتی خود را به امنیت آسیب پذیرترین اعضای جامعه ترجیح می دهد.

متا درحال حاضر با ده ها پرونده ی قضایی مبنی بر این که پلتفرم آن به سلامت روان کودکان آسیب می رساند، مواجه است. زاکربرگ و مدیران دیگر پلتفرم های اجتماعی بزرگ نیز قرار است در ماه ژانویه دی و بهمن در مجلس سنای ایالات متحده درباره ناتوانی خود در محافظت از کودکان شهادت دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز