مسابقات انتخابی شطرنج دانشجویان دانشگاه های منطقه یک کشور برگزار می شود

...

منوچهر جهانیان معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: در مسابقات انتخابی شطرنج دانشجویان دانشگاه های منطقه یک کشور که با میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می شود، شطرنج بازانی از ۱۸ دانشگاه کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقات در دانشگاه فراهم شده است، تصریح کرد: پذیرش تیم ها شنبه ۹ دی و آیین افتتاحیه این رقابت ها یکشنبه ۱۰ دی با حضور مسئولان و دانشجویان برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی با اشاره به اینکه این مسابقات به عنوان بازی های انتخابی شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور برگزار می شود، یادآور شد: شطرنج بازان پسر و دختر از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، صداوسیما، جامع علمی کاربردی، الزهرا، علم و صنعت ایران، علوم قضایی و خدمات اداری، مؤسسه غیرانتفاعی ابرار، تربیت دبیر شهید رجایی، خاتم الانبیاء، خواجه نصیرالدین توسی و صنعتی شریف در این رقابت ها حضور دارند.

جهانیان با اشاره به اینکه سالن منفی یک ساختمان علم محل برگزاری این رقابت ها است، افزود: این مسابقات در سه ماده استاندارد، سریع و برق آسا برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان ورزشکار و مربیان و سرپرستان تیم ها در قالب ۲۸ تیم ۱۴ تیم دختران و ۱۴ تیم پسران در این رقابت ها حضور داشته باشند و در سه روز به رقابت بپردازند. همچنین، اجرای بازی سیمولتانه بازی یک بازیکن رتبه بالا در شطرنج هم زمان با چند بازیکن ازجمله بخش های جنبی این مسابقات است.

گفتنی است نفرات و تیم های برگزیده به مرحله شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور راه می یابند.

منبع: اخبار علمی باشگاه‌خبرنگاران