رونمایی از سردیس سردار سلیمانی در دانشگاه تهران/ اعطای تندیس به نمادهای مقاومت

...

اولین آیین اعطای تندیس دانشگاه تهران به نمادهای مقاومت، جمعی از شخصیت ها و چهره های موثر جریان ساز در حوزه مقاومت، با حضور مقامات کشوری و لشکری، رئیس دانشگاه تهران سفرای کشورهای اسلامی و شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی اثرگذار در این حوزه در دانشگاه تهران برگزار شد.

 محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهدی چمران ساوه ای، رئیس شورای شهر برخی از چهره های شناخته شده این مراسم بودند.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: یادمان باشد که اگر امروز در کمال امنیت می توانیم زندگی کنیم و فعالیت های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را در جامعه پی بگیریم نتیجه از خودگذشتگی شهدای نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر ایران است.  

وی افزود: شهیدان سلیمانی، موسوی، همدانی، شمسی پور و هزاران شهیدی که در غربت جان خود را تقدیم نظام کردند در پیشگاه خداوند جایگاه ویژه ای دارند و خداوند آن ها را عزیز پنداشته است. 

زلفی گل تصریح کرد: مردم ایران با هر سلیقه سیاسی، قومیتی، نژاد و زبان برای خانواده شهدا احترام ویژه ای قائل هستند، خانواده شهدا چشم و چراغ ایران هستند. 

وزیر علوم ادامه داد: برگزاری پاسداشت شهدا در دانشگاه تهران به جوانان می گوید که هر فردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران گذشت و ایثار داشته باشد قدر می بیند و بر صدر می نشیند. 

زلفی گل مطرح کرد: تاریخ پس از پیروزی انقلاب نشان داده که هر فردی که بر خلاف خواست شهدا و آزادگان گام بردارد، حتما عاقبت به خیر نمی شود؛ چرا که خاک جمهوری اسلامی ایران برگرفته از خون هزاران شهید و جانباز است. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه بیان کرد: شهادت مرد بزرگ در تاریخ تحولات کشور ایران یک اتفاق عادی و معمولی نبوده است. 

وی گفت : ایران به برکت نهضت امام در طول ۶۰ سال در مقاطع مختلف باعث شده تا شخصیت های بزرگی  به ایران خدمت کنند. 

اسماعیلی مطرح کرد: شخصیت های بزرگ و نقش آفرین در فضای عمومی جامعه حضور داشتند، اما در بین تمام این شهدا شهیدی مانند حاج قاسم بسیار نادر و انگشت شمار است، شهیدی که بیش از ۴ دهه در همه میدان های سخت حضور پیدا کرد و قهرمانانه وارد شد و پیروزمندانه خارج شد. 

اسماعیلی گفت: حاج قاسم در سخت ترین شرایط پشت سر رهبر خود ایستاد و اجازه نداد پرچم مقاومت بر زمین بیفتد، او قبل از این که نماد شجاعت و جنگ آوری باشد برای ایران نماد صلح و آرامش است. 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تمام دارایی خود را مصرف کرد تا نهضت انقلاب اسلامی در ایران شکل بگیرد و مسیر پرقدرت خود را ادامه دهد، به همین علت نام شهید سلیمانی حتی پس از ۴ سال پرقدرت تر و درخشان تر بر سر زبان ها است. 

وزیر فرهنگ بیان کرد: حاج قاسم اسطوره همه آزادی خواهان و عدالت طلبان در همه نقاط دنیاست و ایشان اسطوره بزرگ نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه مردم جهان است و تمام اقشار مانند هنرمندان، جامعه دانشگاهی و ... عاشقانه به ایشان عشق می ورزند.

محمدمقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این برنامه بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی تلاش می کند  تا نظریه مقاومت شکل بگیرد. 

وی افزود: در پارادایم جهانی درگیر گفتمان مقاومت هستیم.

مقیمی مطرح کرد: در سال های اخیر شاهد این هستیم که گفتمان جدید به دنبال سلطه گری تلاش می کند تا گفتمان رقیب را که برگرفته از اسلام است را شکست دهد. 

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: گفتمان غربی تلاش می کند بر شاخص های اسلام هراسی غلبه کند و گفتمان مقاومت را با ابزارهای مقاومت به چالش بکشاند. 

او گفت: ان شاءالله به زودی زود گفتمان مقاومت، گفتمان غربی را خاتمه ببخشد. در دانشگاه تهران وظیفه توسعه گفتمان مقاومت را داریم.

 

منبع: اخبار علمی باشگاه‌خبرنگاران