قانون جدید انگلیس صدای اپل را در آورد

اپل از پیشنهادات دولت انگلیس برای پیش تأیید به روزرسانی‌های امنیتی معرفی شده توسط شرکت‌های فناوری ناراضی است و اعلام کرده که اینکار امنیت کاربران تمام جهان را به خطر می‌اندازد. ...

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، بر اساس اصلاحات جدید انگلیس این کشور می تواند در مورد انتشار به روز رسانی های امنیتی حق وتو داشته باشد. به این معنی که اگر وزارت کشور به روزرسانی هایی که مربوط به امنیت یک سیستم می شوند را رد کرد، بدون اطلاع کشورهای دیگر جلوی انتشار آنها گرفته شود.

دولت این کشور به دنبال به روز رسانی قانون اختیارات بازرسی IPA 2016 است. این قانون اختیارات دولت را برای دسترسی به داده های ارتباطی از جمله اینکه چه کسی، کجا، چه زمانی، چگونه و با چه کسی ارتباط برقرار کرده بیشتر می کند.

بر اساس به روز رسانی های جدید قانون اختیارات بازرسی، هر شرکتی که مخاطب درخواست داده از طرف دولت باشد، باید هرگونه تغییر در نرم افزارها را که ممکن است موجب محدودسازی دسترسی دولت به این داده ها شود، به اطلاع مقامات انگلیسی برساند. مسئولان دولتی این کشور ادعا می کنند که با این قانون می توانند خطرات احتمالی علیه امنیت عمومی ازجمله در مقابله با تروریسم و سوءاستفاده از کودکان را پیش بینی کنند.

سخنگوی دولت انگلیس گفت: «ما از نوآوری ها و فناوری های ارتباطی خصوصی و امن، از جمله رمزگذاری سرتاسری حمایت می کنیم، اما این نمی تواند هزینه ای برای امنیت عمومی داشته باشد.»

حال اپل اعلام کرده که این اتفاق قدرت بی سابقه ای به دولت انگلیس خواهد داد. اپل در بیانیه ای گفت: «ما عمیقا نگران اصلاحات پیشنهادی قانون اختیارات بازرسی هستیم که حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر می اندازد».

این شرکت افزود: «این اقدامی بی سابقه از سوی دولت است و در صورت تصویب، انگلیس می تواند به طور مخفیانه اقدامات محافظتی کاربران جدید را در سطح جهانی وتو و از ارائه آنها به مشتریان جلوگیری کند.»

این اصلاحات پیشنهادی به دنبال بررسی قوانین موجود است و شامل مجموعه ای از به روز رسانی ها در مورد جمع آوری داده ها توسط سازمان های اطلاعاتی و استفاده از سوابق اتصال به اینترنت می شود.

در چند وقت اخیر تعدادی از گروه های مدنی نیز نسبت به این تغییر در قوانین اعتراض کرده بودند. آن ها باور دارند که با این تغییر، شرکت های خصوصی هم به بازوهای نظارتی دولت تبدیل می شوند.

پایان پیام/

/

منبع: فارس‌نیوز