تغییر نام هوش مصنوعی گوگل بدون تغییر کاربری

نسخه جدید دستیار گوگل Google Assistant به نام «دستیار با بارد» ممکن است پس از آزمایش برند مستقل بارد، جمینی «Gemini» نامیده شود. گوگل در حال کار روی یک نسخه مولد مبتنی بر هوش مصنوعی از دستیار قابل اعتماد است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اندروید پلیس: این شرکت برای نخستین بار در جریان رویداد رونمایی گوشی پیکسل۸ خود در اکتبر۲۰۲۳ از این نسخه هوش مصنوعی مولد استفاده کرد. نام این سرویس که ابتدا همیاری با بارد بود از آنجایی که چندان در دهان خوب نمی چرخید به بارد تغییر پیدا کرد.

کمی بعد از بارد، سرویس جدیدی با نام Gemini به عنوان مدل زیربنایی هوش مصنوعی مولد گوگل که از آن برای تقویت ابزارهای هوش مصنوعی مختلف مانند Bard استفاده می کند، رونمایی شد. اما گوگل تازه متوجه شده است که در نسخه۱۵.۴ گوگل در دستگاه های اندرویدی، تمام ارجاعات به هوش مصنوعی بارد با جمینی جایگزین شده است با این حال تغییری در روند ایجاد نکردند.

بیشتر بخوانید:

پایانی بر تولید ساعت هوشمند | خط تولید متوقف شد

نامگذاری جدید می تواند راهی برای گوگل باشد تا فناوری زیربنایی هوش مصنوعی خود را به شکل تهاجمی تر تبلیغ کند، درست مانند ChatGPT و GPT که به طور جدایی ناپذیر با نام خود به هم متصل هستند. گوگل همچنین در حال تغییر نام نسخه پولی Bard Advanced در برنامه گوگل به Gemini Advanced است.

منبع: همشهری