تصاویر | نیمی از فراری های فروخته شده در سال ۲۰۲۳ هیبرید بوده اند | رونق جهانی هیبریدها

فراری با موتورهای تنفس طبیعی با دور بالا نامی برای خود دست و پا کرد و تا سال ۱۹۸۲ بود که اولین خودروی جاده ای توربوشارژ با نام ۲۰۸ GTB توربو معرفی شد.

به گزارش همشهری آنلاین از موتور۱، اولین خودروی هیبریدی در سال ۲۰۱۳ و زمانی که «لافراری» چشم انداز هایپرخودروها را طوفانی کرد، آغاز شد. نتایج فروش برای سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که چگونه ترکیب Prancing Horse در طول سال ها با رواج فزاینده پیشرانه های برقی تکامل یافته است.

طی یک سال رکوردشکنی که محموله ها با افزایش ۳.۳ درصدی به ۱۳ هزار و ۶۶۳ دستگاه رسید، هیبریدی ها ۴۴ درصد از فروش را به خود اختصاص دادند. در حالی که خودروهای موتور احتراق داخلی خالص ۵۶ درصد از فروش را به خود اختصاص دادند.

در سال ۲۰۲۳، فراری ۴ مدل پلاگین هیبریدی و ۶ مدل جاده ای ICE را به همراه ۲۹۶ GT۳ مخصوص پیست در اختیار داشت. با این حال دومی تنظیمات هیبریدی ۲۹۶ GTB/GTS قانونی خیابانی را به نفع پیکربندی ICE کنار گذاشت.

در مقایسه با سال ۲۰۲۲، به دلیل تقاضا برای مدل های ۲۹۶ و SF۹۰، نرخ تقاضای هیبریدی دو برابر شده است. این روند می تواند در سال های آینده نیز ادامه یابد، به خصوص با توجه به ست آپ هیبریدی پیش بینی شده برای Purosangue.

بیشتر بخوانید:

این خودروساز مشهور چینی رقیب جدید استارلینک می شود

در حال حاضر، این SUV منحصرا با یک V۱۲ تنفس طبیعی فروخته می شود. تولید اسب سواری پرنسینگ در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و این شاسی بلند را به نیروی محرکه رشد فروش تبدیل کرد.

همانطور که گفته شد، فراری به وضوح اعلام کرده است که فروش سالانه مدل Thoroughbred را به ۲۰ درصد از کل حجم شرکت محدود می کند.

این برند عجیب و غریب ایتالیایی به تولید مدل های F۸ در سال ۲۰۲۳ خاتمه داد، یعنی وقتی که تحویل Roma Spider در سه ماهه پایانی آغاز شد.

فراری همچنین برخی از آخرین خودروهای Portofino M را پیش از بازنشستگی قریب الوقوع این مدل تحویل داد. حالا در سال ۲۰۲۴، عرضه ۳ محصول تایید شده است که احتمالا جانشین LaFerrari و ۸۱۲ Superfast به همراه یک خودروی مرموز دیگر هستند.

گام طبیعی بعدی پس از انبوهی از هیبریدی ها، یک خودروی تمام برقی است که قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این خودروی الکتریکی در خانه مارانلو مونتاژ خواهد شد که در اواخر امسال افتتاح می شود.

پیش بینی می شود تا پایان این دهه، خودروهای الکتریکی خالص ۴۰ درصد از فروش سالانه این شرکت را به خود اختصاص دهند که ۴۰ درصد دیگر آن هیبریدی است و تنها ۲۰ درصد برای خودروهای ICE باقی می ماند.

منبع: همشهری