معاون فناوری وزیر علوم: سامانه «جان» تا دو هفته دیگر راه اندازی می شود

سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازارگفت: «جان» از سامانه‌های کلیدی وزارت علوم است که ظرف دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد و در حال حاضر 1300 محصول و هزار شرکت دانش‌بنیان در آن به ثبت رسیده است. ...

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  سجاد محمدعلی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با اشاره به رشد اکوسیستم دانش بنیان کشور گفت : ظرف مدت ۲ سال ۵۰ درصد به تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها و ۲۰ درصد از واحدهای فناور در پارک ها افرایش یافته است.

محمدعلی نژاد ادامه داد: ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲۰ هزار نفر در  ۲ سال گذشته از دستاوردهای این معاونت است و افزایش ۴۰۰ درصدی نشان می دهد که واحدهای فناور به بلوغ خود نزدیک شده اند. 

محمدعلی نژاد تاکید کرد: ایجاد تقویت در زیست بوم فناوری کشور از برنامه های وزارت علوم است، امروز با همتی که پارک های علم و فناور در حوزه های توسعه فناوری و علمی  گذاشته شده است؛  همچنین توسعه اقتصادی از دغدغه های جدی ما در وزارت عتف بوده و اقتصاد نوینی ایجاد شده که قصد داریم با راه اندازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور توسعه اقتصاد دانش بنیان را در کشور تقویت کنیم.

وی به راه اندازی سامانه جان سامانه جریان اقتصاد نوین اشاره کرد و گفت: این سامانه از سامانه های کلیدی وزارت علوم است که در آن شرکت ها و واحدهای فناور محصولات و خدمات خود را بارگذاری کرده اند و با این درگاهی که ایجاد شده، امکان خرید و فروش محصولات فناور ایجاد شده است. 

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به  ایجاد ارتباط میان شرکت ها و واحدهای فناور با بخش های صنعتی در سامانه جان گفت: این سامانه ظرف دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر 1300 محصول و هزار شرکت دانش بنیان در آن به ثبت رسیده است.

محمدعلی نژاد تاکید کرد: با تفاهم نامه ای که با وزارت صمت منعقد کردیم سامانه توانیران و جان به یکدیگر  متصل خواهند شد،  در سامانه توانیران دستگاه های اجرایی شکست پروژه های خود به پروژه های کوچکتر و همچنین نیازهایشان بارگذاری شده است.

وی تاکید کرد: با اتصال سامانه توانیران و جان در صورتی که محصول مورد نیاز کشور در این سامانه بارگذاری شده و تولید کننده داخلی داشته باشد ارز به آن محصول اختصاص نخواهد یافت.

محمدعلی نژاد ارتقا توان تولید داخل را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این اتفاق به افزایش و رشد اقتصاد دانش بنیان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از پارک های فناوری استانی مامور اجرا و تکمیل یکی از زنجیره های ارزش خواهد شد،  گفت: به عنوان نمونه پارک فناوری یزد مامور زنجیره نساجی می شود و هر آنچه که برای تکمیل این زنجیره مورد نیاز است شناسایی و تکمیل خواهد شد. 

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با تاکید بر تامین نیازهای بومی با استفاده از ظرفیت های فناورانه منطقه،  خاطرنشان کرد:  این یک مزیت برای این طرح است و در این خصوص از سامانه جان برای تکمیل و ایجاد شبکه واحد فناوری استفاده خواهیم کرد. 

پایان پیام/

منبع: فارس‌نیوز