شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به قشم

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم عنوان کرد؛ ...
قشم - مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان قشم شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر مرادی از یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان قشم خبر داد و اظهار کرد: به محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور در محل زندگی بیمار، ضمن آموزش های لازم و نمونه گرفتن از اعضای خانواده بیمار، نحوه استفاده از پشه بند و مزایای استفاده از آن را آموزش دادند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری دهیاران و شوراهای شهر و روستا در زمینه بیماریابی و پیشگیری از همه گیری بیماری های واگیر، افزود: با توجه به شناسایی موارد وبا و آبله میمونی در کشور و کشف یک مورد مثبت مالاریا در شهرستان قشم، از دهیاران، شوراها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به منظور شناسایی و اقدامات به موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار وبا، مالاریا، آبله میمونی و سایر بیماری های واگیر ، به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند.

مالاریا مهم ترین بیماری انگلی به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی های تب متناوب و لرز، کم خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می کند. اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ ومیر قابل توجه است. انگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می شود که این تیره شامل چندین گونه است.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز