جشن تکلیف 6 هزار دانش آموز هرمزگانی برگزار شد

جشن بزرگ تکلیف دختران دهه نودی با حضور ۶ هزار دانش‌اموز در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد. ...
{ @context : https://schema.org/ , @type : CreativeWorkSeries , name : جشن تکلیف 6 هزار دانش آموز هرمزگانی برگزار شد , aggregateRating : { @type : AggregateRating , ratingValue : 5 , bestRating : 5 , ratingCount : 95 } }

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، هرمزگان امروز شاهد تمرین بندگی بیش از ۶ هزار گل دختر تازه به تکلیف رسیده هرمزگانی بود که در آن با اقامه نمادین اولین نیاز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس،  از مسجد جامع بندرعباس راه دور و دراز ادای تکلیف و فریضه واجب نماز را آغاز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در این آیین اظهارداشت: هر موفقیتی برای ما باعث می شود که جشن بگیریم و شما امروز به یک موفقیت بزرگ رسیده اید و امروز خدا شما را پذیرفته و قبول کرده است که بیایید در محضر او بایستید و بندگی کنید.

وی بیان کرد: امروز خدا شما مکلفان به دین را به رسمیت شناخت و ارزش شما به این است که شما به درگاه خدا، بندگی و عبادت کنید و این موفقیت خودتان را جشن بگیرید.

امام جمعه بندرعباس اظهار امیدواری کرد: این جشن آغاز بندگی تان و حضور سبز شما دختران نوجوان بندرعباسی در این مکان مقدس برای آینده تان یادگار و خاطره باشد.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: آفرین به شما که در خانه خدا با خدا عهد و پیمان بندگی بسته اید و این جشن عبادت و بندگی به شما و خانواده هایتان مبارک باشد و ان شاالله این روز برای همه تان ماندگار باشد.

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزن با اشاره به آن که تا پایان اسفند در همه شهرستان های استان جشن تکلیف دانش آموزان برگزار می شود، افزود: با توجه به تعطیلی فعالیت حضوری مدارس در 2 سال تحصیلی گذشته به دلیل شرایط کرونایی، اجرای برنامه های تربیتی همچون جشن تکلیف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: چنین مراسمی بهترین فرصت آشنایی دانش آموزان نوتکلیف با فرائض دینی است و همچنین این برنامه ها گام مهمی در راستای تحقق ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است.

قویدل ضمن تشکر از زحمات عوامل برگزار کننده این مراسم و همکاری دفتر امام جمعه بندر عباس و تمامی دستگاه های اجرایی حامی در برگزاری مراسم جشن تکلیف شش هزاری دانش آموزان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: برنا